شانسی برای ریشه‌کنی بیماری مالاریا وجود ندارد

کارشناسان سازمان بهداشت جهانی (WHO) هشدار دادند که بیماری مالاریا در آینده نزدیک ریشه‌کن نمی‌شود.

شانسی برای ریشه‌کنی بیماری مالاریا وجود ندارد
کد خبر: 333210
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۰:۲۳:۱۹

اعتمادآنلاین| ‌ کارشناسان این سازمان بر اساس تحقیقات چند ساله خود اظهار داشتند: با وجود اینکه ریشه‌کن شدن این بیماری دست‌یافتنی است و به نجات میلیون‌ها انسان منجر می‌شود، اما بیماری مالاریا در آینده نزدیک از بین نخواهد رفت.

«پدرو آلونسو» مدیر برنامه جهانی مالاریا گفت: سازمان بهداشت جهانی به تعهدات خود برای نابود ساختن تمامی انگل‌های عامل بیماری مالاریا پایبند است.

اولین برنامه جهانی ریشه‌کنی مالاریا از سال 1955 شروع و تا 1969 ادامه داشت و به نابودی آن در چندین کشور منجر شد، اما این برنامه در آفریقای سیاه که بیشترین تلفات را از این بیماری شاهد است، اجرایی نشد.

همچنین در سال 2007 دوز بالایی از داروهای جدید این بیماری و یک نوع واکسن توزیع شد و توانست به کاهش تعداد مبتلایان و مرگ و میرهای ناشی از آن کمک کند، اما به میزانی نبود که جهان از این بیماری که تعداد قابل توجهی از کودکان و زنان باردار را از بین می‌برد، پاک شود.

در این بررسی آمده‌ است: عامل زیستی و محیطی برای ریشه‌کنی مالاریا وجود ندارد، اما توسعه جهانی می‌تواند با کاهش تعداد مبتلایان به این بیماری همراه باشد. هرچند، با وجود نظریه‌ها و پیش‌بینی‌های خوشبینانه مشاهده می‌شود با کمک ابزارهای موجود تا سال 2050 احتمال ابتلای 11 میلیون انسان به مالاریا در آفریقا وجود دارد. در این شرایط امکان تعیین محدوده زمانی دقیقی برای ریشه‌کنی مالاریا وجود ندارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها