سردار قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح:

موشکی تولید شده که نقطه‌زن و دقیق است

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دقت اصابت موشک‌های ما بالا رفته و موشک‌ها نقطه‌زن شده است.

موشکی تولید شده که نقطه‌زن و دقیق است
کد خبر: 333295
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۲:۰۶:۵۷

اعتمادآنلاین| سردار قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ظهر امروز در سخنرانی پیش خطبه‌های نماز جمعه مشهد بیان کرد: دقت اصابت موشک‌های ما بالا رفته و ‌نقطه‌زن شده است؛ امروز موشک‌های بسیار پیشرفته تولید شده که رسانه‌ای نشده و بسیار دقیق‌زدن و نقطه‌زن است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نکته مهم این است که هوشمندانه مسیر خود را ترسیم کرده‌ایم و به‌جای گرفتاری در موازنه تسلیحاتی از روش بومی خودمان که روش جنگ نامتقارن است پیروی می‌کنیم و همانند اتحاد جماهیر شوروی، مسابقه تسلیحاتی راه نینداخته‌ایم؛ در تکنولوژی‌های ساخته شده آمریکا، نقاط ضعف زیادی دیدیم و متوجه شدیم و آنها فکر می‌کنند سلاحشان اقتدار دارد.

سردار تقی‌زاده با اشاره به رصد روزانه و ساعتی آمریکایی‌ها افزود؛ سلاح‌های موثر را ساخته و تقدیم نیروهای مسلح می‌کنیم و امروز کارگردان صحنه هستیم و این دور از تعریف و تعارف و شعار است و در عمل و صحنه این مسئله را ثابت کرده‌ایم.

جانشین وزیر دفاع خاطرنشان کرد: با توجه به جغرافیای تهدیدات، هوشمندسازی،‌ رادارگریزی و نقطه‌زنی را در دستور کار داریم و افزایش قدرت تخریب را با روش‌های داخلی و بومی برای 770 محصول دفاعی به جای کاتیوشا و آرپی جی ‌نهادینه کرده‌ایم و همواره در حال توسعه و حرکت هستیم.

سردار تقی‌زاده بیان کرد: در زمینه وابستگی به خارج در صنعت دفاعی با وجود پیچیدگی صنایع هوافضا با بهره‌گیری از هوش و نبوغ فرزندان شما و با تاسی به روش شهید حسن طهرانی مقدم که پدر صنعت موشکی است و با تکیه بر مدیران حزب‌اللهی که مدیر جهادی هستند امروز استقلال کامل در صنعت هوافضای کشور ایجاد شده و راه را میانبر رفته‌ایم و به طرازهای برتر دنیا رسیدیم. پهپاد آمریکایی با سیستم بومی و داخلی ساقط شد و فهمیدند ما چه داریم.

وی خاطرنشان کرد: از تکنولوژی خودمان محافظت می‌کنیم تا دشمن را غافلگیر کنیم زیرا اصل غافلگیری در اسلام تاکید شده؛ سامانه‌های جدید ما یک مورد مشابه در دنیا ندارد و نه تنها کپی‌سازی و مهندسی معکوس که چین و روسیه می‌کنند که الگوبرداری نیز نیستند و خاص خودمان است و صرفا طراحی داخلی با ایده خلاقانه است. چرخه کامل ایده تا محصول توسط متخصصان داخلی است.

جانشین وزیر دفاع عنوان کرد: در شرایط فعلی با وجود تحریم‌ها و فشارها برای ایجاد توقف در صنعت موشکی، اراده مسئولان و مقام معظم رهبری و تدابیر ایشان، قوی‌تر شده و امروز همه نیازهای نیروهای مسلح با تکیه بر توان داخلی تهیه می‌کنیم و اقتصاد مقاومتی را در دستور کار وزارت دفاع در 22 مولفه داریم.

سردار تقی‌زاده با اشاره به استفاده صلح‌آمیز از فضا گفت: از 15 سال گذشته برنامه منسجمی را دنبال کرده و طبق آن حرکت می‌کنیم، به محض اراده مسئولان، ماهواره‌ها آماده پرتاب برای مسائل مخابراتی و هواشناسی هستند. 50 سال دیرتر از کشورهای پیشرفته شروع کردیم و خوشبختانه و به فضل الهی و با عنایت حضرت ثامن الحجج که سایه‌سان بر سر این ملت است خداراشکر سرعت پیشرفت ما، ما را به آنها نزدیک کرده و جزو هشت کشور برتر دنیا در پرتاب فضایی قرار داریم.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: شبکه گسترده همکاران صنایع دفاع در نقاط دور و نزدیک کشور شکل گرفته و با 93 دانشگاه کار تعریف کرده و بیش از 2000 پروژه تحقیقاتی داریم؛ 800 عضو هیئت علمی و 4000 نخبه را درگیر کار کرده‌ایم؛ 477 میلیارد تومان کار در مراکز علمی صورت داده‌ایم و سرریز این تکنولوژی‌ها در ساخت زیرمجموعه‌هایی که فرانسوی‌ها تحریم کردند را به دوش گرفتیم و کامپیوتر خودروی 206 را داخلی کردیم.

سردار تقی‌زاده با اشاره به صنایع زمین به زمین و موشک‌های زمزم افزود: موفقیت روزافزون در این حوزه داشته‌ایم و موشک کروز نیز زمین به زمین است و امیدواریم پیشرفته‌تر از اینها را در دستور کار قرار دهیم و در موشک‌های ضدزره و ضدتانک و تسلیحات دریایی نیز در معرض تولید هستند و مجموعا 770 محصول سیستمی را کامل کرده‌ایم؛ در منطقه دنبال صلح و آرامش هستیم و امنیت منطقه را بهتر می‌توانیم تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شیعه مقتدر می‌تواند از کیان جمهوری اسلامی ایران بخوبی دفاع کند و با مدیریت امیر سرتیپ ‌حاتمی مسیر را دنبال می‌کنیم و از مومنان می‌خواهیم برای ما دعا کنند.

منبع: باشگاهذ خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها