پمپئو:

واشنگتن سر مدیر عامل بازداشتی هواوی با چین چانه‌زنی نمی‌کند

وزیر امور خارجه آمریکا گفت: واشنگتن در مذاکرات تجاری با پکن از مساله مدیر بازداشت‌شده شرکت فناوری هواوی چین برای چانه‌زنی و امتیازگیری استفاده نخواهد کرد.

واشنگتن سر مدیر عامل بازداشتی هواوی با چین چانه‌زنی نمی‌کند
کد خبر: 333314
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۲:۴۱:۰۵

اعتمادآنلاین| مایک پمپئو، وزیرخارجه آمریکا که برای دیدار با جاستین تردو، نخست‌وزیر کانادا به اتاوا سفر کرده اعلام کرد، موضوع بازداشت منگ وانژو، مدیر ارشد شرکت فناوری هواوی چین که سال گذشته در ونکوور و به درخواست آمریکا بازداشت شد ربطی به جنگ تجاری اخیر میان واشنگتن و پکن ندارد. اما وکلای خانم وانژو با استناد به سخنان دونالد ترامپ می‌گویند بازداشت خانم وانژو ابعاد سیاسی دارد.

منگ وانژو، 47 ساله، دسامبر سال گذشته در فرودگاه شهر ونکوور در غرب کانادا بازداشت شد. مقامهای آمریکایی مدعی شده‌اند علت این دستگیری که به درخواست واشنگتن صورت گرفته نقش وانژو در نقض تحریم‌های ایران از سوی شرکت هواوی است.

از آن زمان، دادگستری آمریکا خواستار استرداد وانژو به این کشور شده است تا او را به اتهام نقض تحریم‌های ایران محاکمه کند. اما دادگاه کانادا هنوز با این درخواست موافقت نکرده است.

خبرنگاران در اتاوا، پایتخت کانادا، از پمپئو پرسیدند آیا آمریکا بنا ندارد از موضوع بازداشت وانژو به عنوان امتیازی در گفتگوهای تجاری با پکن استفاده کند؟ با این حال پمپئو با یک «نه قاطع» به آن پاسخ داد.

همزمان با سخنان پمپئو در اتاوا، سفارت چین در کانادا گفت روابط میان دو کشور چین و کانادا تحت تاثیر این بازداشت قرار گرفته است. این سفارتخانه یک بار دیگر خواستار آزادی مدیرعامل هواوی شده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها