کد خبر: 333322
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۲:۵۷:۱۱
| |

آغاز طرح آموزش همگانی سلامت در پایتخت

مدیرکل روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان نظام پزشکی از آغاز اجرای طرح بزرگ آموزش همگانی سلامت به مناسبت روز یکم شهریور و روز پزشک در چهار نقطه تهران خبر داد.

آغاز طرح آموزش همگانی سلامت در پایتخت
کد خبر: 333322
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۲:۵۷:۱۱

اعتمادآنلاین| ‌ حسن کرمانپور افزود: این برنامه امروز به مناسبت روز پزشک در چهار نقطه تهران در محل فرهنگسرای بهمن، فرهنگسرای هنگام و دو مرکز فرهنگی ورزشی مالک اشتر در خاوران و کانون فرهنگی مقداد واقع در خیابان 30 متری جی برای استفاده مردم تهران به اجرا گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل 15 گروه از پزشکان فوق تخصص، متخصص و عمومی علاوه بر گفت‌وگو با مردم، روش‌های مقابله با بیماری‌های نوپدید را آموزش می‌دهند چون معتقدیم اگر آموزش دست و صحیح درباره بیماری‌ها به مردم داده شود، می‌توان بسیاری از این بیماری‌ها را کنترل کرد و از هزینه‌های گزاف مردم نیز جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه برنامه آموزش همگانی سلامت از امروز صبح جمعه آغاز شده است، اظهار داشت: خوشبختانه استقبال مردم تهران برای این طرح بسیار خوب است و از طریق گفت‌وگوی رو در رو مردم با پزشکان درباره انواع بیماری‌ها صورت می‌گیرد و خوشحالیم که مردم از این روش می‌توانند مسائل و مشکلات درمانی خودشان را با پزشکان در میان بگذارند.

به گفته وی با اجرای طرح آموزش همگانی سلامت امروز تعداد زیادی از مردم تهران به صورت رایگان ویزیت می‌شوند و می‌توانند از پزشکان عمومی، متخصص و فوق تخصص در رشته‌های مختلف بهره‌مند شوند.

کرمانپور ادامه داد: به همین منظور بیش از 60 نفر از پزشکان و در واقع تیم 100 نفره به مردم تهران خدمات آموزشی درباره انواع بیماری‌ها را ارائه می‌دهند و به احتمال قوی و در صورت استقبال مردم، این برنامه تا عصر ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه طرح آموزش همگانی سلامت پیرو تفاهم‌نامه با شهرداری تهران است، اضافه کرد: بعد از اتمام این طرح آموزشی، ارزیابی‌های لازم از نحوه اجرا و نکات مثبت و منفی این طرح صورت می‌گیرد و درصورت ارزیابی مثبت، این کار را در طول سال چندین بار ادامه می‌دهیم. البته با همکاری سازمان‌های نظام پزشکی به صورت ملی در سراسر کشور نیز اجرا خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها