کد خبر: 333340
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۴:۲۰:۰۰
| |

داده‌کاوی «اعتمادآنلاین»؛

کاربران توییتر درباره «عصر جدید» چه گفتند؟

تنها کاربران توییتر فارسی هستند که می‌توانند از یک مسابقه استعدادیابی، برداشت‌های سیاسی عجیب‌وغریب کنند. در ادامه توییت‌های پرلایک درباره برنامه «عصر جدید» را مرور می‌کنیم.

کاربران توییتر درباره «عصر جدید» چه گفتند؟
کد خبر: 333340
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۴:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| شب گذشته برندگان برنامه استعدادیابی «عصر جدید» مشخص شدند و کاربران توییتر فارسی نظرات گوناگونی درباره این برنامه و قسمت آخر آن داشتند. از تقابل با فردوسی‌پور تا متلک به محسن رضایی شامل این نظرات بود.

«...من به چیزایی که ندارم فکر نمی‌کنم» این پاسخ محمد زارع به احسان علیخانی که از او پرسید «اگه پونصد میلیونو تو ببری باهاش چیکار می‌کنی‌؟» بود و خیلی از کابران این صحبت را بهترین قسمت برنامه دانستند. یکی از کاربران نوشت: «بهترین جمله‌ی کل برنامه #عصر_جدید رو امشب از پدیده‌ی برنامه شنیدم. وقتی به محمد زارع گفتن اگه اول بشی با 500 ملیون جایزه چیکار میکنی؟ گفت راجع به چیزی که ندارم از الان فکر نمیکنم.»

به گزارش اعتمادآنلاین ، سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تنها شخص سیاسی مهمی بود که درباره عصر جدید توییت زد: «برنامه #عصر_جدید فرصت دورهمی ملی و خانوادگی است. مرجعیت رسانه‌ای و انسجام اجتماعی به این‌گونه برنامه‌ها نیازمند است.»

بعضی از کاربران اصولگرا برداشت‌های عجیب سیاسی از برندگان داشتند. علی قلهک، از فعالان طیف اصولگرای توییتر بدون هیچ بهانه‌ای پای فردوسی‌پور را به وسط کشید و نوشت: «بالای 8 میلیون نفر به نامزدهای فینال برنامه #عصر_جدید رای دادن! رکورد رای برای بار چندم شکسته شد و ایضاً رکوردی که فردوسی‌پور مدعی بود فقط دست خودش و برنامه «90» است. علی فروغی نشون داد می‌توان با محتوای خوب از «چهره‌های ساختارشکن» عبور کرد.»

حجاب فاطمه عبادی، نفر اول مسابقه، هم تبدیل به یک موضوع سیاسی شد. EbneHava توییت کرد: «اگه فاطمه عبادی حجاب نداشت توی برنامه عصر جدید اول‌تر می‌شد- مسیح علی‌نژاد/بزودی-» یا در توییتی دیگر: «مسیح علینژاد رو بیدار کنین! ببینه بعد از این‌همه تخریب علیه زنان ایرانی و جمهوری اسلامی، استعداد اول برنامه #عصر_جدید یک زن شد به نام «فاطمه عبادی»». سردبیر همشهری جوان هم در این زمینه نوشت: «این‌جا سرزمین ضدزن‌ها نیست، سرزمین #مردسالاری نیست؛سرزمینی است که در آن، #بانوی_شایسته دارد، به هنرمندی خانم #فاطمه_عبادی! این‌جا #ایران است، به وسعت خشم تمام #فمنیست‌های ناکام؛ این‌جا، سرزمین تمام زن‌های شایسته است، بیش از هر کشور دیگری.»

کاربری دیگر با قیاسی مع‌الفارق متلکی به محسن رضایی انداخت و نوشت: «مقدار رای هایی که فاطمه عبادی تو عصر جدید گرفت از مجموع رای هایی که محسن رضایی میرقائد در تمام انتخابات ها گرفته بیشتره.»

مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی، بدون اشاره به کپی بودن برنامه عصر جدید از شبکه‌های خارجی توییت زد: «#عصر_جدید فقط یک برنامه تلویزیونی نیست، علی #فروغی هم بیش از یک مدیر شبکه است. این برنامه و شبکه 3 الگویی است از مسیری که جریان انقلابی در گام دوم خود به آن سخت نیازمند است: مهربان با مردم و اهل ریسک‌های بزرگ برای پیوند با «همه جامعه«، بدون عدول از ارزش‌ها و ضمن انقلابی ماندن.»

عده‌ای از کاربران نوشتند نفر برتر باید براساس توانایی‌های خود انتخاب شود نه اینکه با اشاره به استان، قومیت خود یا تحریک احساسات مردم کسب رای کند. این انتقادی بود که از نفر اول مسابقه گفته شده بود. جاوید نوشت: «برای اول شدن تو برنامه عصر جدید فقط هنر و استعداد کافی نیست با بلد بودن قلق مردم ایران می‌توان سوار بر احساسات ملت اول شد». کاف‌الف هم نوشت: «وقتی تو برنامه زنده آمار م‌یزنی شرکت‌کننده تهرانی شهرستانی بایدم شاهد دعوای قومیتی باشیم آقای احسان #عصر_جدید.»

برندگان عصر جدید به ترتیب: رتبه اول: فاطمه عبادی با 6544964 رای، رتبه دوم: محمد زارع با 5916362 رای؛ رتبه سوم: پارسا خائف با 5717064 رای؛ رتبه چهارم: سعید فتحی‌روشن با 3148431 رای و رتبه پنجم: گروه دختران نینجا با 3078787 رای بودند.

یکی از راه‌های رای دادن در برنامه استفاده از برنامه «روبیکا» بود. برنامه‌ای که دسترسی‌های متنوعی در گوشی همراه می‌خواهد. کاربری با اشاره به حفظ حریم خصوصی نوشت:‌ «آقای #احسان_علیخانی من نمی‌خوام به #روبیکا اجازه بدم به دوربین و گالریم دسترسی پیدا کنه. تا به روبیکا اجازه دسترسی ندی نمی‌ذاره رای بدی این وسط #امنیت_حریم_خصوصی پَر #عصر_جدید.»

کاربری با نام «حاج حیدر» یکی از نکات حاشیه‌ای و مهم این مسابقه را نوشت: «عصر جدید هیچ خروجی خاصی نداشته باشد، همین که ثابت کرد علی‌رغم تجمیع بیشترِ امکانات و فرصت‌ها در پایتخت، ولی هنوز استعدادهای برتر در شهرستانها شکوفا می‌شود، ارزشش را داشت. امید آنکه مسئولین، سیاستگذاران و تصمیم‌سازان هم این را فهمیده باشند....»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها