کد خبر: 333362
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۴:۰۴:۵۷
| |

ماکرون:

فرانسه از موضع خود درباره مرزهای ایرلند کوتاه نمی‌آید

«امانوئل ماکرون» در حالی که در کاخ الیزه میزبان نخست‌وزیر انگلیس بود، توافق با این کشور برای اجرای برگزیت را منوط به حفظ شروط مربوط به مرزهای ایرلند شمالی دانست.

فرانسه از موضع خود درباره مرزهای ایرلند کوتاه نمی‌آید
کد خبر: 333362
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۴:۰۴:۵۷

اعتمادآنلاین| «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس گفت شروط مربوط به مرزهای ایرلند باید در توافق‌نامه خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا قید شود.

به نوشته روزنامه «گاردین»،‌ ماکرون که پنجشنبه شب در کاخ «الیزه» میزبان جانسون بود، شروط «ترتیبات پشتیبان» درخصوص مرزهای ایرلند را «غیرقابل اجتناب» عنوان کرد.

ماکرون با تأکید بر سخنان «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان، گفت اتحادیه اروپا خواستار «شفافیت» در پیشنهادات لندن است که باید ظرف یک‌ ماه آینده به بروکسل ارائه شود. همچنین زمان در حال گذر است و یافتن راه‌حل در دقیقه آخر امری غیرممکن است.

ماکرون افزود: «اگر بین هر دو طرف حسن‌نیت وجود داشته باشد، باید در کنار یکدیگر بتوانیم ظرف 30 روز به چیزی مدبرانه‌ دست یابیم. ما باید از این ماه بهترین بهره را ببریم».

رئیس‌جمهور فرانسه گفت: هر گونه پیشنهاد جدید درخصوص مسئله مرز‌های ایرلند شمالی باید در چارچوب توافق خروج قبلی که مورد تأیید اتحادیه اروپا قرار گرفته است، باشد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها