کد خبر: 333446
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۶:۲۵:۰۰
| |

مهدی شیخ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما چه ویژگی‌های دارد؟/ اداره هیأت امنایی منافاتی با قانون اساسی ندارد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با برشمردن ویژگی‌های طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما که در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد، گفت: با تصویب این طرح، بُعد نظارت بر صدا و سیما تقویت می‌‎شود.

طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما چه ویژگی‌های دارد؟/ اداره هیأت امنایی منافاتی با قانون اساسی ندارد
کد خبر: 333446
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۱ ۱۶:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| مهدی شیخ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن طرح اداره و نظارت صدا و سیما، عنوان کرد: طرح اداره و نظارت بر صدا و سیما چندین ویژگی دارد که نخستین ویژگی آن حفظ نظام ریاستی سازمان صدا و سیما بر اساس قانون اساسی است.


اداره هیأت امنایی منافاتی با قانون اساسی ندارد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: ویژگی بعدی این طرح تعریف هیأت امنا و اداره سازمان به صورت هیأت امنایی آن هم به انتخاب مقام معظم رهبری است که این مسئله هیچ منافاتی با ریاستی بودن صدا و سیما و قانون اساسی ندارد.

وی اضافه کرد: هیأت امنا وظیفه سیاست گذاری دارد و برنامه‌های کلان سازمان را طرح ریزی می‌کند و به نوعی نقش شورای سیاست گذاری در سازمان صدا و سیما خواهد داشت.

عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه یکی از نکات مهم این طرح تقویت شورای نظارت بر صدا و سیما است، تصریح کرد: شورای نظارت در شرایط فعلی نظارتی استدلالی دارد و از نفوذ چندانی برخوردار نیست که در این طرح علاوه بر گزارش‌هایی که به اطلاع شورای نظارت بر صدا و سیما می‌‎رسد، صدا و سیما باید پاسخگو و عامل احکام شورای نظارت نیز باشد.

تعریف حداکثری صوت و تصویر فراگیر تغییر کرد

شیخ، تعریف صوت و تصویر فراگیر در طرح نظارت بر صدا و سیما را نیز یکی دیگر از ویژگی‌های مهم طرح مذکور برشمرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما درباره تعریف صوت و تصویر فراگیر اختلاف نظر داشتند که صدا و سیما تعریفی فراگیر در این باره داشت که همه مجوزها در این رابطه منوط به اجازه صدا و سیما باشد ولی کمیسیون تعریفی جدیدی در این باره به تصویب رساند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: برای نمونه رسانه‌هایی مانند آپارات یا اپلیکیشن‌های چند رسانه‌ای جدید در این قانون تعیین تکلیف شده‌اند و باید هر کدام مجوز خود را از مسیر تعریف شده در قانون اخذ کنند.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها