گرایش سالن‌های مد جهان به سمت لباس‌های پوشیده

آخرین شوهای مدلینگ در جهان نشان می‌دهد مهم‌ترین مراکز مد جهان نیز به سمت لباس‌های پوشیده‌تر می‌روند.

گرایش سالن‌های مد جهان به سمت لباس‌های پوشیده
کد خبر: 333458
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۲:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آخرین شوهای مدلینگ در جهان نشان می‌دهد مهم‌ترین مراکز مد جهان نیز به سمت لباس‌های پوشیده‌تر می‌روند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، خبرگزاری اسپوتنیک طی گزارشی در این رابطه خبر داد: رویکرد مراکز مد در جهان به سوی «Modest Fashion» پیش رفته است، در حالی که این واژه در حال حاضر یکی از پرکاربردترین واژه‌های مربوط به مدلینگ در جست‌وجوگر گوگل است.

این خبرگزاری در توضیح این اصطلاح هم نوشت: مدل پوشیده به مجموعه لباس‌هایی گفته می‌شود که گشاد و راحت هستند و بیشترین نقاط بدن را می‌پوشانند.

اسپوتنیک در ادامه اشاره کرد: دلایل مختلفی برای انتخاب چنین مدل‌هایی توسط زنان وجود دارد که از آن جمله می‌توان به اثبات اعتمادبه‌نفس، هوشمندی، دستیابی به سهولت در انجام فعالیت‌های مختلف، اعتقاد به زندگی مستدام یا حتی بی‌اعتنایی به چهره خارجی خود، اشاره کرد.

همچنین این نوع البسه برای زنان محافظه‌کار چه به دلایل شخصی چه اعتقادی نیز بسیار مناسب بوده و فقط مختص بانوان محجبه نیست.

یکی از کارشناسان مد و لباس در این‌باره به این خبرگزاری گفت: این نوع پوشاک ابتدا برای پاسخ به نیاز بانوان پایبند به اصول دینی همچون مسلمانان، مسیحیان و یهودیان طراحی شد، اما بین اقشار مختلف جامعه نیز رواج پیدا کرده است.

او گفت: ما در مورد نوع خاصی از پوشاک سخن نمی‌گوییم، چون مدل‌های مختلفی وابسته به عوامل اجتماعی و فرهنگی هر منطقه طراحی می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این کارشناس در مورد علت انتشار وسیع مدهای پوشیده در جهان و نقش مراکز مدلینگ توضیح داد: توسعه استفاده از این نوع پوشش به ویژه در بخش مدلینگ در نتیجه امکان یافتن زنان برای حضور در بخش‌های مختلف فعالیت‌های روزمره بود، در حالی که زیبایی این نوع پوشش باعث شد زنان دیگری هم از آن استفاده کنند، به نحوی که اکنون بسیاری از دوستداران این مد و لباس، اصولاً به جوامعی تعلق ندارند که ابتدا این نوع پوشش برایشان طراحی شده بود.

از این رو وقتی یک نیاز ترند شود، شاهد گرایش مراکز مدلینگ به سوی آن هستیم تا این نیاز را برطرف کنند و زمینه شکل‌گیری خط تولید برای آن را فراهم سازند.

در پایان این گزارش هم تاکید شده است: امروز مراکز مد بزرگی همچون «DKNY» یا «H&M» در این زمینه فعالیت می‌کنند و حتی مدل‌های محجبه‌ای را نیز در این زمینه استخدام کرده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها