کد خبر: 333460
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

کارشناس حقوقی «اعتمادآنلاین» پاسخ می‌دهد:

آیا وصول وجه چک پس از فوت صادرکننده آن امکان‌پذیر است؟

چکی بابت معامله‌ای صادر شده بود که موعد پرداخت چک، پنج ماه پس از قرارداد بود و همین تاریخ در چک درج شد، اما پس از یک ماه صادرکننده آن فوت کرد. آیا بانک مبلغ این چک را در صورت ارائه کارسازی می‌کند؟

آیا وصول وجه چک پس از فوت صادرکننده آن امکان‌پذیر است؟
کد خبر: 333460
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۶ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ میراندا مهدوی- سوال مخاطب اعتمادآنلاین: چکی بابت معامله‌ای صادر شده بود که موعد پرداخت چک، پنج ماه پس از انعقاد قرارداد بود و همین تاریخ در چک درج شد، اما پس از یک ماه صادرکننده آن فوت کرد. آیا بانک مبلغ این چک را در صورت ارائه کارسازی می‌کند؟

کارشناس حقوقی اعتمادآنلاین ، پاسخ می‌دهد: بر اساس رویه عملی بانک‌ها، چنین چکی در صورت اعلام فوت صادرکننده به بانک قابل پرداخت نیست، زیرا با فوت صاحب حساب، حساب جاری او مسدود می‌شود و موجودی حساب جاری متعلق به ورثه خواهد بود. در چنین فرضی دارنده می‌تواند برای دریافت وجه چک صرفاً به دادگاه مراجعه کند و به طرفیت ورثه دادخواست مطالبه وجه چک دهد.

پایگاه خبری ا عتمادآنلاین در راستای انجام رسالت آگاهی‌بخشی به جامعه و ارتقای سطح دانش شهروندان نسبت به امور شهری و مسئولیت‌های قانونی موثر بر آن، همچنین ارائه خدمات مشاوره‌ حقوقی رایگان با همکاری وکلای برتر دادگستری، قضات باتجربه و اساتید برجسته حقوقی، به پرسش‌ها و سوالات مخاطبان و شهروندان گرامی در این حوزه پاسخ می‌دهد.

شما می‌توانید مشکلات حقوقی خود را از طریق آی‌دی Modiretemad@ در تلگرام با ما در میان بگذارید، و مشاوران حقوقی ما در اعتمادآنلاین پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها