ترامپ خشم خود از چین را با افزایش مجدد تعرفه پاسخ داد

رئیس‌جمهوری آمریکا در اقدامی متقابل، 550 میلیارد دلار کالای چینی را مشمول افزایش پنج درصدی تعرفه‌های تجاری کرد.

ترامپ خشم خود از چین را با افزایش مجدد تعرفه پاسخ داد
کد خبر: 333479
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۰۷:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در رشته توئیتی به اقدام چین مبنی بر اعمال تعرفه بر 75 میلیارد دلار کالای آمریکایی، پاسخ داد.

او در این باره مدعی شد: سال‌ها است که چین و بسیاری از کشورهای دیگر در تجارت، سرقت دارایی و خیلی موارد دیگر، از آمریکا سوءاستفاده می‌کنند. کشور ما سالانه صدها میلیارد دلار به چین می‌بازد و این مسئله تمامی ندارد.

او ادامه داد: متاسفانه، دولت‌های گذشته آمریکا به چین اجازه تخطی از تجارت عادلانه و متوازن را که بار بزرگی برای مالیات‌دهندگان آمریکایی است، داده‌اند. به عنوان رئیس‌جمهور، دیگر نمی‌توانم اجازه چنین کاری را بدهم. در راستای دستیابی به تجارت عادلانه، باید این رابطه تجاری ناعادلانه را متوازن کنیم.

ترامپ مدعی شد: چین نباید بر 75 میلیارد دلار از کالاهای آمریکایی (آن هم با انگیزه‌های سیاسی) تعرفه جدید اعمال می‌کرد. از اول اکتبر، بر 250 میلیارد دلار از کالاهای چینی که اکنون مشمول تعرفه 25 درصدی هستند؛ 30 درصد تعرفه اعمال خواهد شد.

علاوه بر این، بقیه 300 میلیارد دلار کالا و محصولات چینی که از اول سپتامبر مشمول تعرفه 10 درصدی بودند، تعرفه‌ای 15 درصدی به خود خواهند دید.

این در حالی است که تعرفه چین برای کالاهای آمریکایی، پنج و 10 درصد تعیین شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها