احتمال وجود یک سناریوی هزار صفحه‌ای منتسب به فروغ فرخزاد؟

فروغ فرخزاد، یک سناریو هزار صفحه‌ای برای اولین فیلم بلند خود نوشته بوده است.

احتمال وجود یک سناریوی هزار صفحه‌ای منتسب به فروغ فرخزاد؟
کد خبر: 333539
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۰۹:۳۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ این خبر در ماهنامه سینمایی -کایه دوسینما- ویژه ژوییه- اوت نوشته شده است. در این شماره از این ماهنامه معتبر سینمایی که به سینماگران زن در جهان پرداخته است نیم صفحه‌ای هم به فروغ فرخزاد و فیلم خانه سیاه است پرداخته شده.

نویسنده سپس به فیلم بلندی اشاره می‌کند که قرار بوده این شاعر و سینماگر آن را بسازد. یادداشت برداری‌های بسیاری کرده بوده و ماجرای فیلم سرنوشت یک زن ایرانی را با مسائلش بازگو می‌کرده است.

همچنین نویسنده اضافه می‌کند که فروغ گویا یک سناریوی هزار صفحه‌ای نیز در این رابطه داشته است اما بیش از این توضیح نمی‌دهد.

این موضوع که می‌تواند بسیار مهم در تاریخ سینمای ایران قلمداد شود، هیچگاه نه در زمان حیات این شاعر از آن سخنی به میان آمده بود و نه در این 52 سالی که از مرگ فروغ می‌گذرد.

بارها افراد گوناگون ، چه از نزدیکان او و چه کسانی که روی او تحقیق کرده اند و مطالب بسیاری درباره او نوشته‌اند هیچگاه در هیچ سندی راجع به نوشتن یک سناریو هزار صفحه ای از فروغ چیزی نوشته نشده بود. بنا به اطلاعات ما او داستان کوتاه یا رمان هم ننوشته بود و بنابراین نوشتن یک سناریو هزار صفحه ای برای یک فیلم بلند سینمایی بسیار عجیب می‌آید. جالب خواهد بود محققان و نزدیکان فروغ مثل ابراهیم گلستان در این باره اطلاعاتی در اختیار علاقمندان این شاعر بزرگ قرار دهند.

منبع: سینماسینما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها