کد خبر: 333564
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۰:۱۰:۰۰
| |

یک فیلم طنز نماینده فلسطین در اسکار شد

فلسطین با فیلمی با عنوان «باید بهشت باشد» وارد رقابت فیلم بین‌المللی اسکار 2020 شد.

یک فیلم طنز نماینده فلسطین در اسکار شد
کد خبر: 333564
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۰:۱۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ یک فیلم طنزآمیز ساخته کارگردان کهنه‌کار ایلیا سلیمان با عنوان «باید بهشت باشد» به عنوان نماینده فلسطین در رقابت فیلم بین‌المللی اسکار 2020 انتخاب شد.

این فیلم که در بخش رقابتی جشنواره کن امسال حضور داشت، موفق به کسب تقدیر ویژه داوران کن و نیز جایزه منتقدان فیپرشی شد. در این فیلم سلیمان برای نخستین بار در چهار فیلمی که ساخته، به خارج از سرزمین مادری‌اش فلسطین رفته است.

در این فیلم فیلمساز با ایفای نقشی تقریبا مبنی بر زندگینامه خودش در نقش کارگردانی ظاهر شده که از ناصریه به پاریس، نیویورک و مونترال می‌رود و به مشاهده آنچه می‌پردازد که نه تنها به معنی فلسطینی بودن است بلکه به معنی زندگی در جهانی از بقا و کنترل پلیس است.

علی سلیمان همکار همیشگی این کارگردان در این فیلم از دیگر بازیگران است.

منتقد هالیوود ریپورتر از این فیلم به عنوان یک نامه عاشقانه دیگر برای فلسطین از چاپلین روزگار مدرن یاد کرده است.

«باید بهشت باشد» اولین فیلم سلیمان در یک دهه اخیر و پس از ساخت طنز سیاه «زمانی که باقی می‌ماند» محصول 2009 است.

«دست یزدان» ساخته 2002 نیز موفق به کسب جایزه داوری کن شده بود و سال 2003 به عنوان نماینده فلسطین به اسکار خارجی زبان معرفی شده بود.

با وجود داشتن صنعت نسبتا کوچک فیلم در فلسطین، همواره فیلم نماینده فلسطین به اسکار معرفی شده و از 12 فیلم معرفی شده 2 عنوان نامزد کسب اسکار هم شده‌اند که شامل «عمر» در سال 2013 و «اینک بهشت» در سال 2005 هر دو ساخته هانی ابو-اسد بوده است و هر 2 به فهرست نهایی این رقابت راه یافته بودند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها