حجت‌الاسلام اسماعیل آذری‌نژاد، فعال فرهنگی مناطق روستایی:

برخی مدارس ابتدایی سرویس بهداشتی ندارند

حجت‌الاسلام اسماعیل آذری‌نژاد گفت: متأسفانه آموزش‌وپرورش توجهی به دوره ابتدایی ندارد و هم‌اکنون برخی مدارس سرویس بهداشتی و برق ندارند.

برخی مدارس ابتدایی سرویس بهداشتی ندارند
کد خبر: 333613
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۱:۰۶:۵۲

اعتمادآنلاین| ‌ حجت‌الاسلام اسماعیل آذری‌نژاد فعال فرهنگی مناطق روستایی در برنامه تلویزیونی پرسشگر اظهار‌ کرد: به روستاهایی در مناطق محروم می‌روم و واقعیت این است که عدالت آموزشی به معنای واقعی کلمه در آنجا وجود ندارد. مدرسه‌هایی وجود دارند که معلمش سرباز معلم است یا از نهضت سواد‌آموزی آمده یا دوره کافی ندیده و دوره ضمن خدمت خوبی را طی نکرده است.

وی افزود: امروز به روستایی رفتم که دانش‌آموزان کلاس چهارم و پنجم سواد خواندن و عبارت‌خوانی نداشتند چون معلم آموزش کافی ندیده تا عبارت‌خوانی آموزش دهد چه برسد به پرورش فکر و خلاقیت، بخشی از معلمان مناطق محروم توانایی لازم را ندارند.

هر فردی می‌تواند برود و معلم ابتدایی شود!

آذری‌نژاد ادامه داد: کتاب درسی تغییر کرده و تفکرمحور شده است اما معلمان ما اینگونه نیستند، ریشه مشکلات این است که در حاکمیت ما، آموزش‌وپرورش حرف اول را نمی‌زند و مهمترین وزارتخانه کشور آموزش‌و‌پرورش نیست و بهایی به معلم نمی‌دهند. هر فردی می‌تواند معلم باشد حتی سربازمعلم که به کلاس درس ابتدایی می‌فرستند، او چقدر توانایی دارد که درس ریاضی پایه ششم تدریس کند؟ هر فردی می‌تواند در این سیستم برود و معلم بشود بدون آنکه توانایی لازم را داشته باشد.

چرا مدارس ابتدایی سرویس بهداشتی یا برق ندارند؟!

وی با تاکید براینکه باید به دانش‌آموزان ابتدایی توجه ویژه داشته باشیم، گفت: در ساخت مدارس به دبیرستان امکانات می‌دهند اما به مدارس ابتدایی که می‌رسد می‌گویند بچه هستند و توجه کافی را ندارند، حتی برخی مدارس سرویس بهداشتی ندارند چرا خیلی از مدارس ابتدایی برق ندارند؟! آموزش‌وپرورش باید به دوره ابتدایی توجه جدی داشته باشد و نگویند این‌ها بچه هستند حالا سرویس بهداشتی هم نبود به کوه و دشت می‌روند!

این فعال فرهنگی مناطق روستایی با اشاره به اینکه متأسفانه آموزش‌وپرورش هیچ توجهی به دوره ابتدایی ندارد و اگر داشت مدارس برق و سرویس بهداشتی داشتند و سرباز معلم در دوره ابتدایی حضور نداشت، گفت: حاکمیت باید به آموزش‌و‌پرورش در مقطع ابتدایی برای روستاییان توجه ویژه داشته باشد و به معلم‌ها بها بدهد و معیشت‌شان را تامین کند چرا معلمی باید احساس کند وقتی معلم ابتدایی شد دیگر نظارتی روی او نیست؟ وقتی دانش‌آموزی توان حداقل خوانی را ندارد، آموزش و پرورش نباید روی معلم او نظارت داشته باشد؟

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها