فیلم جدید پدروآلمادوار آیا گزینه اسپانیا برای اسکار می‌شود؟

«درد و شکوه» جدیدترین فیلم پدرو آلمادوار یکی از 3 گزینه‌ اسپانیا برای معرفی به آکادمی اسکار برای رقابت در فیلم بین‌المللی اسکار 2020 است.

فیلم جدید پدروآلمادوار آیا گزینه اسپانیا برای اسکار می‌شود؟
کد خبر: 333666
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۱:۵۷:۴۷

اعتمادآنلاین| اسپانیا امسال فیلم‌های مهمی دارد که بخواهد برای شرکت در بخش رقابتی بهترین فیلم بین‌المللی آکادمی اسکار معرفی کند.

آکادمی فیلم اسپانیا فهرست فیلم‌های منتخب امسال خود را برای رقابت در بخش فیلم بین‌المللی اسکار معرفی کرد. این فهرست شامل 3 فیلم است که از این میان یکی از آنها به عنوان نماینده اسپانیا به اسکار نود و دوم معرفی می‌شود.

در این فهرست پدرو آلمادوار و آلخاندرو آمنابار 2 برنده پیشین اسکار جای دارند و سومین فیلم نیز انتخابی نامعمول و یک فیلم انیمیشن است.

پدرو آلمادوار «درد و شکوه» را در این فهرست دارد و فیلم آلخاندرو آمنابار «دوره‌ای در جنگ» از فیلم‌های مطرح امسال است. فیلم انیمیشن «بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها» نیز از فیلم‌های مطرح امسال در جشنواره‌های سینمایی بوده است.

آکادمی اسپانیا از سال 2001 هر سال فهرستی مشتمل بر 3 فیلم معرفی و از بین آنها نام فیلم منتخب خود را 5 سپتامبر اعلام می‌کند.

«درد و شکوه» فیلمی زندگینامه‌ای درباره زندگی خود کارگردان است که با بازی آنتونیو باندراس ساخته شده و او برای این فیلم جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن 2019 را دریافت کرد. پنه‌لوپه کروز نیز در این فیلم در نقش مادر کارگردان ظاهر شده است.

آلمادوار با فیلم «همه چیز درباره مادرم» جایزه اسکار و بفتای بهترین فیلم خارجی و کارگردانی را در سال 1999 به‌دست آورده بود.

«دوره‌ای در جنگ» در اولین ماه جنگ داخلی اسپانیا می‌گذرد و اولین فیلم اسپانیایی زبان آمنابار از سال 2004 تاکنون است. او سال 2004 با فیلم «دریای درون» با بازی خاویر باردم موفق به کسب جایزه اسکار فیلم خارجی زبان شد. فیلم جدید او همین ماه در تورنتو و سن سباستین 2 جشنواره مطرح سینمایی اکران می‌شود.

سومین انتخاب آکادمی اسپانیا «بونوئل در هزارتوی لاک پشت‌ها» ساخته سالوادور سیمو درباره چگونگی ساخته شدن مستند 1933 بونوئل درباره فقر و رنج در اسپانیای روستایی است.

اسپانیا تاکنون 4 بار اسکار خارجی زبان را از آن خود کرده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها