کد خبر: 333688
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۲:۱۶:۱۸
| |

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس خبر داد:

ایراد فرمانداری تهران به 10 بند بودجه سال 98 شهرداری

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی از ایراد فرمانداری تهران به 10 بند بودجه سال 98 شهرداری خبر داد.

ایراد فرمانداری تهران به 10 بند بودجه سال 98 شهرداری
کد خبر: 333688
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۲:۱۶:۱۸

اعتمادآنلاین| ‌ محمد محمودی شاه‌نشین، عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره بودجه سال 98 شهرداری تهران گفت: بودجه شهرداری تهران پس از تهیه و تصویب در شورای شهر،‌ در کمیته تطبیق فرمانداری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه بررسی بودجه سال 98 شهرداری تهران انجام و بودجه شهرداری و سازمان‌ها به کمیته تطبیق فرمانداری تهران رفته است، تصریح کرد: در حدود 10 ایراد از سوی فرمانداری به بندهایی از این بودجه وارد شده است که از جمله می‌توان به بودجه سازمان فرهنگی و هنری شهرداری و معاونت اجتماعی اشاره کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه موارد مورد ایراد فرمانداری به شورای شهر بازگشت داده شد، افزود: شورای شهر و شهرداری تعدادی از این موارد را پذیرفتند و آنها را اصلاح کردند، اما بر تعدادی از موارد اصرار دارند که به شورای حل اختلاف کشور ارسال و در آنجا مورد بررسی قرار گیرد.

محمودی شاه‌نشین در ادامه با بیان اینکه برای حل اختلاف‌نظرها جلسه‌ای در شورای حل اختلاف تشکیل شد،‌ گفت: از سوی رئیس شورای شهر، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا و همچنین با حضور فرماندار تهران جلسه‌ای در شورای حل اختلاف برگزار و ‌پس از تبادل نظر تقریبا موارد مورد بحث حل شد.

وی افزود: اکنون دو مورد از ایرادات فرمانداری تهران به بودجه سال 98 شهرداری همچنان نیازمند اصلاحات است که به شورای شهر برگشت داده شد تا پس از اصلاح قابلیت اجرا پیدا کند.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی درباره مواردی که در بودجه 98 شهرداری تهران نیازمند اصلاح است، گفت: درباره این موارد سخنگوی شورای عالی حل اختلاف که معاون عمرانی وزارت کشور است، باید توضیح بدهند.

او همچنین درباره گزارش تلفیق بودجه سال 93 شهرداری تهران و تخلفات موجود در این گزارش، گفت: قانون صراحت دارد که حسابرس شهرداری باید هر سال تلفیق بودجه را انجام و سپس در قالب یک گزارش به شورای شهر ارائه دهد. شورای شهر می تواند در سه قالب این گزارش را یا بپذیرد، ‌یا به صورت مشروط بپذیرد و یا آن را رد کند. در صورتی که گزارش رد شود بخشی از آن قابلیت ارجاع به قوه قضائیه دارد و در صورت وجود تخلف، بخشی قابلیت ارجاع به شورای حل اختلاف را دارد، اما تاکنون چیزی به عنوان تخلف به شورای حل اختلاف مرکزی نرسیده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها