کد خبر: 333689
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۲:۱۷:۲۷
| |

دانشمندان از آب، کره گرفتند

دانشمندان علوم غذایی دانشگاه کرنل با کمک یک دانشمند ایرانی موفق شدند با فعل و انفعالات شیمیایی از آب نوعی کره کم‌چرب استخراج کنند.

دانشمندان از آب، کره گرفتند
کد خبر: 333689
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۲:۱۷:۲۷

اعتمادآنلاین| دانشمندان علوم غذایی دانشگاه کرنل توانستند با ترکیبات آب،‌ روغن نباتی و چربی شیر، کره‌ای تولید کنند که کالری بسیار پایینی دارد. یک قاشق از این کره شامل 2.8 گرم چربی، 25.2 کالری که این کالری 25 درصد کره‌های معمولی است.

علیرضا عباسپور‌راد، از جمله دانشمندانی است که در این گروه فعالیت می‌کند. این ماده مانند کره سفت نیست و کمی آبکی است اما کالری کمتری دارد و طعم و ظاهر آن کاملا متفاوت از کره‌های معمولی است.

«علیرضا عباسپور راد» پژوهشگر ارشد این پروژه درباره مختصات این محصول توضیح داد: با توجه به اینکه آب پایه اصلی این محصول است می‌توان با تنظیم مواد معدنی آن طعم و خاصیتهای متفاوتی در آن ایجاد کنیم.

ما می‌توانیم پروتئین شیر یا پروتئین گیاهی را اضافه کنیم و از آنجا که آب مانند حامل عمل می‌کند، می‌توانیم مواد معدنی‌اش را تنظیم کنیم و سپس به آن ویتامین یا طعم‌ها را اضافه کنیم. اساساً، ما چیزی ایجاد کرده‌ایم که در عین حال که همانند کره معمولی است اما چربی کمتری دارد و سالم‌تر است و فرمولاسیون آن نیز کاملاً متفاوت از کره معمولی است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها