مالیات بر واردات چین به تسلا خسارت می‌زند

وزارت اقتصاد چین اعلام کرد از 15 دسامبر 25 درصد مالیات از واردات خودروهای آمریکایی دریافت می‌کند که این روند به ضرر خودروسازان بزرگی مانند تسلا و بی‌ام‌دبلیو است.

مالیات بر واردات چین به تسلا خسارت می‌زند
کد خبر: 333702
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۲:۳۲:۵۰

اعتمادآنلاین| افزایش تنش میان چین و آمریکا عواقب وخیمی به‌خصوص برای خودروسازان خواهد داشت. وزارت اقتصاد چین علام کرد تعرفه‌های وارداتی را بر تعدادی از کالاهای وارداتی آمریکایی وضع خواهد کرد.

در همین راستا تصمیم دارد مالیات 25 درصدی بر واردات خودروهای آمریکایی را از 15 دسامبر از سر گیرد. همچنین قرار است مالیات بر واردات برخی خودروهای آمریکایی 10 درصد بیش از مقدار اعلام شد (25 درصد) افزایش یابد.

این روند سبب می شود مالیات بر واردات برخی خودروهای آمریکایی در چین به 50 درصد برسد . این روند به طور حتم به خودروسازان بزرگی از جمله تسلا، بی ام دبلیو و مرسدس بنز صدمه می زند.

هرچند تسلا کارخانه‌ای در شانگهای تاسیس کرده اما احتمالا تولید خودرو در آنجا از ماه‌های آتی آغاز می‌شود.

بنابراین تا زمان افزایش تولید در این واحد، تسلا مجبور است خودروهای برقی اش را از آمریکا به این کشور صادر کند. شرکت‌های بی‌ام دبلیو و مرسدس نیز خودروهای اسپرت زیادی از کارخانه های خود در آمریکا به چین ارسال می کنند.

البته زمان اجرایی شدن این تعرفه‌های وارداتی تصادفی نیست. آمریکا نیز در همین روز (15 دسامبر) تصمیم دارد تعرفه‌های ی بر موبایل، لپ تاپ، کنسول های بازی و دیگر دستگاه الکترونیکی وارداتی از چین اجرایی کند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها