کد خبر: 333781
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۴:۲۲:۳۷
| |

حمله به کاروان ناتو در کابل 7 کشته به‌جا گذاشت

صبح امروز یک کاروان نیروهای نظامی خارجی در پروان واقع در مرکز افغانستان مورد حمله قرار گرفت؛ طالبان از کشته شدن هفت آمریکایی در این حمله خبر داد.

حمله به کاروان ناتو در کابل 7 کشته به‌جا گذاشت
کد خبر: 333781
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۴:۲۲:۳۷

اعتمادآنلاین| همزمان با برگزاری دور نهم مذاکرات آمریکا و طالبان در دوحه، صبح امروز شنبه (دوم شهریور) یک کاروان نظامی نیروهای خارجی در ولایت پروان افغانستان مورد حمله طالبان قرار گرفت.

منابع امنیتی افغانستان اعلام کردند که کاروان نیروهای ناتو در شهرستان صیاد ولایت پروان در نزدیکی پایگاه نظامی بگرام،‌ آماج حمله قرار گرفته است.

«محمد محفوظ ولی‌زاده» فرمانده امنیتی پروان در این باره گفت این رویداد تلفاتی جانی نداشته است،‌ اما دو تانک نیروهای خارجی در اثر انفجار تخریب شده‌اند.

گروه طالبان با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این رویداد توسط یک خودروی بمب‌گذاری‌شده انجام شده و در نتیجه آن 2 تانک نیروهای خارجی تخریب، هفت سرباز خارجی کشته و چهار نفر دیگر آنها زخمی شده‌اند.

این حمله در حالی صورت گرفت که در هشت دوره مذاکرات قبلی طالبان با آمریکا، جدول زمان‌بندی خروج نیروهای خارجی از افغانستان همواره یکی از اختلافات میان 2 گروه بود.

به‌طوری که طالبان اعلام کرد تنها پس از خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان به آتش‌بس و مذاکره با دولت افغانستان تن می‌دهد.

اما دفتر ماموریت حمایت‌های قاطع (ناتو) در افغانستان با انتشار مطلبی ادعای طالبان را رد کرد و گفت که در این رویداد هیچگونه آسیب و تلفاتی به نیروهای خارجی وارد نشده است.

بر اساس این گزارش، در این رویداد،‌ تنها مغازه‌ها و مردم محل خساراتی را متحمل شده‌اند.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها