در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

حاشیه‌های قیمت مسکن در حاشیه تهران

چند روز گذشته، انتشار خبری از سوی یکی از خبرگزاری‌ها مبنی بر افزایش 500 درصدی قیمت مسکن در حاشیه تهران، واکنش‌ بعضی مسئولان را برانگیخت.

حجم ویدیو: 2.23M | مدت زمان ویدیو: 00:01:09 دانلود ویدیو
کد خبر: 333791
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۶ ۱۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| هفته پیش بود که یک خبرگزاری از افزایش 500 درصدی قیمت مسکن در حاشیه شهر تهران خبر داد.

حسام عقبایی، نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک، در واکنش به این خبر، رشد قیمت مسکن تا 500 درصد در حاشیه تهران را یک خبر کاملاً دروغ دانست. به گفته عقبایی رد پای مافیای مسکن در پشت پرده خبر افزایش 500 درصدی قیمت‌ها در حاشیه تهران وجود دارد.

بر اساس اعلام مرکز آمار، متوسط رشد قیمت مسکن در شهر تهران، 120 درصد و میانگین متوسط رشد قیمت مسکن در سطح کشور حدود 56 درصد است.

مرکز پژوهش‌های مجلس در این‌باره اعلام کرده افزایش قیمت خرید و اجاره مسکن باعث رواج حاشیه‌نشینی شده است.


ابوالفضل جوادی، رئیس اتحادیه املاک هشتگرد، گفته از سال گذشته تاکنون با افزایش قیمت دلار، قیمت خانه در شهر هشتگرد به یکباره رشد 100 تا 105 درصدی پیدا کرده است.

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، معتقد است به‌ زودی چند میلیون حاشیه‌نشین به 11 میلیون حاشیه‌نشین موجود در اطراف شهرها افزوده خواهد شد.

داود محمدی، عضو مجمع نمایندگان استان تهران، با تشریح مشکلات حوزه مدیریت شهری پایتخت از تبدیل حاشیه‌نشینی تهران به یک بحران خبر داده است.

فریدون یزدانی، کارشناس حوزه مسکن، عقیده دارد رشد سکونتگاه‌های غیررسمی واکنشی از طرف گروه‌هایی است که توانمندی ورود به مسکن رسمی را ندارند و به همین دلیل به حاشیه شهرها می‌روند.

با وجود روی آوردن متقاضیان به حاشیه‌نشینی، این موضوع باید از سوی مسئولان مورد توجه قرار گیرد و برای ساماندهی بازار مسکن در این مناطق تلاش کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها