کد خبر: 333808
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

تازه‌های اقتصادی هفته- قسمت نهم

از تولید اتوبوس‌های الکتریکی تا مسافرت زمینی با سرعت صوت

در این قسمت از تازه‌های اقتصادی هفته نگاهی خواهیم داشت به تولید اتوبوس‌های الکتریکی در چین و ورود آنها به بازار جهانی، احتمال آغاز دوره‌ای از رکود در اقتصاد جهان و پروژه هند برای تأسیس مسیر حمل‌ونقل بین شهری با استفاده از سیستم هایپرلوپ.

حجم ویدیو: 10.04M | مدت زمان ویدیو: 00:03:58 دانلود ویدیو
کد خبر: 333808
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| آلمان با رشد اقتصادی منفی و چین با کمترین نرخ رشد اقتصادی در سال‌های اخیر مواجه بوده استد. محمد الریان، اقتصاددان ارشد موسسه بیمه‌ای «آلیانتس» آلمان با اشاره به کاهش محسوس نرخ رشد کشورهای اروپایی در ماه‌های اخیر گفت که منطقه یورو اکنون بر لبه پرتگاه قرار گرفته است.

این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که آلمان، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سه ماهه دوم سال برای نخستین بار در طول یک دهه اخیر کوچک شد و رشد منفی 0.1 درصد را تجربه کرد. با این حال بانک مرکزی آلمان هشدار داده که به دلیل پا برجا بودن مشکلات به ویژه در بخش صنعت، خطر تداوم رشد منفی در فصل‌های بعدی نیز وجود دارد.

فعالیت‌های مالی انگلستان هم مدتی است به دلیل مسائل مربوط به برگزیت کاهش پیدا کرده است. از سوی دیگر چین هم به دنبال مناقشه‌های تجاری و جنگ‌ تعرفه‌ای با ایالات متحده، پس از چند دهه شاهد کمترین نرخ رشد اقتصادی خود شد. عده‌ای از کارشناسان اقتصادی معتقدند ما احتمالاً شاهد دوره‌ای از رکود یا کاهش شدید در نرخ رشد اقتصادی کشورها خواهیم بود.

***

شرکت‌های متوسط تکنولوژی برای ورود به بازارهای بزرگ و جهانی، نیاز به حمایت دولت‌ها دارند. شاید نه حمایت مالی. اینجاست که اقتصاد، به شدت وابسته به سیاست‌های دولت‌ها و حکومت‌‌ها می‌شود. گزارش دوم ما از فایننشیال تایمز انتخاب شده و درباره یک شرکت تکنولوژی چینی است که دیپ‌بلو نام دارد. شرکت معروف دیپ‌بلو یکی از این شرکت‌هایی است که به لطف حمایت‌های دولت چین اکنون وارد بازار جهانی شده و یکی از تولید‌کنندگان اصلی اتوبوس‌های خودران بوده است.

دیپ‌بلو کار خودش را به عنوان یک شرکت مشورتی در حوزه فناوری شروع کرد و پس از دست یافتن به تکنولوژی رانندگی اتوماتیک، موفق به ساخت اتوبوس‌های شهری خودران شد و اکنون اتوبوس‌های این شرکت در 10 شهر چین فروخته می‌شوند. همچنین به تازگی اعلام شده دیپ‌بلو وارد بازارهای جهانی خواهد شد.

متن کامل این گزارش را اینجا مطالعه کنید.

***

دولت محلی مهاراشترا در هند به تازگی اعلام کرده مسیری را میان بمبئی و پونا احداث می‌کند که جابه‌جایی در آن از طریق سیستم هایپرلوپ انجام می‌شود. حمل‌ونقل با هایپرلوپ صرفاً به دلیل سرعت بسیار زیادش شناخته نمی‌شود، بلکه می‌تواند با نوعی سیستم خودکار مدیریت ترافیک نیز همگام شود و از تصادفات و حوادث جاده‌ای جلوگیری کند.

هایپرلوپ به زبان ساده یعنی مسافران و بارهایشان در محفظه‌هایی با سرعتی برابر 90 درصد سرعت صوت، روی سطح یا زیر زمین، حرکت می‌کنند. این تکنولوژی یکی از محصولات فکری الون ماسک، میلیاردر معروف حوزه تکنولوژی است. در سیستم هایپرلوپ شما می‌توانید با سرعتی تقریباً برابر 1100 کیلومتر بر ساعت حرکت کنید، که نزدیک چهار برابر سرعت شینکانسن ژاپن (یا قطار گلوله) است. هایپرلوپ هند قرار است مسیر چهار ساعته پونا-بمبئی را به 30 دقیقه کاهش دهد.

متن کامل این گزارش را اینجا مطالعه کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها