آیا زنان فضانورد سکان‌دار ماموریت بازگشت به ماه می‌شوند؟

اگر ناسا پیش‌تر اعلام کرده بود برای ماموریت آرتمیس 2024 (پروژه بازگشت مجدد انسان به ماه) یک زن و یک مرد فضانورد را اعزام خواهد کرد اما خبرها حاکی از آن است که امکان تغییر ترکیب این ماموریت به خدمه‌ای مرکب از دو فضانورد زن که به عنوان نخستین نمایندگان زنان به ماه گام می‌گذارند، وجود دارد.

آیا زنان فضانورد سکان‌دار ماموریت بازگشت به ماه می‌شوند؟
کد خبر: 333812
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۲ ۱۵:۱۴:۳۲

اعتمادآنلاین| در جریان سخنرانی آنلاین روز «جمعه» جیم برایدنستاین، مدیر ناسا برای دانشجویان دانشگاه کلرادو بولدر، یکی از دانشجویان از او پرسید که آیا ناسا به این گزینه که خدمه ماموریت آرتمیس همگی از زنان فضانورد باشند، فکر کرده است یا خیر.

برایدنستاین پاسخ داد: «آیا به این گزینه فکر کردیم؟ بله و تعجب نمی‌کنم اگر چنین کاری هم بکنیم.»

او در ادامه تاکید کرد: خدمه این ماموریت هنوز انتخاب نشده‌اند و تاکید کرد با استناد به اطلاعاتی که در اختیارش قرار داده شده است، انسان ظرف پنج سال آتی بار دیگر با خدمه‌ای که همگی آمریکایی خواهند بود، به ماه قدم می‌گذارد.

به گفته او، «ممکن است ظرف پنج سال آینده دو خدمه بانو به ماه اعزام شوند.»

پروژه جدید ناسا موسوم به آرتمیس با هدف بازگشت انسان به ماه سال‌ها پس از سفر موفقیت‎‌آمیز نیل آرمسترانگ و باز آلدرین به ماه در سال 2024 اجرایی می‌شود.

تا به حال تنها فضانوردان مرد به ماه سفر کرده‌اند و ممکن است آرتمیس به دو بانوی فضانورد این شانس را بدهد تا نخستین گام‌ها را برای از بین بردن تبعیض جنسیتی حوزه هوافضا بردارند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها