کد خبر: 333828
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

مناقشه برای استفاده پزشکان از کارتخوان

اگرچه قانون بودجه، پزشکان را ملزم به استفاده از کارتخوان در مطب‌ها کرده است، اما بر سر اجرای آن مناقشاتی وجود دارد و هر بار زمان اجرای آن به تعویق می‌افتد.

حجم ویدیو: 2.10M | مدت زمان ویدیو: 00:01:08 دانلود ویدیو
کد خبر: 333828
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ قانون بودجه سال 1398، استفاده از «کارتخوان» را برای تمام مشاغل و حرفه‌های پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی و دامپزشکی که مجوزهایشان از سوی سازمان نظام پزشکی، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی ارائه می‌شود، اجباری کرده است.

با اعلام این خبر، برخی پزشکان به قانون تصویب‌شده برای استفاده از کارتخوان اعتراض کردند.

علی رستم‌پور، مدیرکل دفتر تنظیم مقررات و برون‌سپاری سازمان امور مالیاتی، ضرب‌الاجل سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر دریافت کارتخوان از سوی پزشکان را تا بیست ‌و سوم مرداد اعلام کرد.

حتی شماره 02135019 از سوی ستاد خبری سازمان امور مالیاتی اعلام شد تا مردم تخلفات پزشکان و نداشتن دستگاه کارتخوان را گزارش دهند.

با نزدیک شدن به موعد اعلام‌شده، واکنش‌های تشکل‌های صنفی پزشکی شدیدتر و منفی‌تر شد. آنها خواستار به تعویق افتادن زمان اجرای این قانون شدند.

این درخواست با موافقت مواجه و ثبت‌نام پزشکان برای کارتخوان تا 31 مرداد تمدید شد، اما پس از گذشت چند روز 15 شهریورماه به عنوان زمان نهایی اعلام شد.

سازمان نظام پزشکی در نامه‌ای به این سازمان اعلام کرد پزشکان برای استفاده از کارتخوان نیاز به آموزش دارند و تا برگزاری آموزش، ثبت کارتخوان را به عقب بیندازید.

این نامه با واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی روبه‌رو شد و برخی کاربران پیشنهاد آموزش نزد دستفروشان را به پزشکان دادند.

مدیرکل روابط عمومی سازمان نظام پزشکی: در این نامه نوشته نشده که روند نصب و استفاده از کارتخوان را به ما آموزش دهید، بلکه نوشته شده چگونه در سامانه مالیاتی باید ثبت شود.

علیرضا سلیمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس: استفاده از کارتخوان توسط پزشکان یک قانون است. چرا پزشکان از شفافیت نگران هستند؟

ظفرقندی، رئیس سازمان نظام پزشکی کشور: هشدار می‌دهم در پیش گرفتن روش تخریبی و خدشه در اعتماد مردم به پزشکان، پیامدهای بسیار ناگواری برای مردم دارد.

مناقشات بر سر اجرای قانون الزام پزشکان به استفاده از کارتخوان در حالی ادامه دارد که مردم به عنوان اصلی‌ترین گروه درگیر با جامعه پزشکی، نشان داده‌اند از اجرای آن استقبال می‌کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها