کد خبر: 333892
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۵:۵۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

پلورالیسم چیست؟

پلورالیسم یا کثرت‌‌انگاری نمونه‌ای از دموکراسی است که گروه‌های مختلف را ترغیب می‌کند عقاید و نظرات خود را ارائه دهند. با انجام این کار هیچ‌ گروهی دیکته نمی‌کند امور چگونه باید انجام شود.

حجم ویدیو: 3.61M | مدت زمان ویدیو: 00:01:14 دانلود ویدیو
کد خبر: 333892
|
۱۳۹۸/۰۶/۱۱ ۱۵:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پلورالیسم یا کثرت‌‌انگاری نمونه‌ای از دموکراسی است که گروه‌های مختلف را ترغیب می‌کند عقاید و نظرات خود را ارائه دهند. با انجام این کار هیچ‌ گروهی دیکته نمی‌کند امور چگونه باید انجام شود.

در این نمونه گروه‌های مختلف با عقاید متفاوت و متنوع در حالی که هویت متمایزشان را حفظ می‌کنند، همزیستی دارند.

اولین ویژگی پلورالیسم این است که قدرت به مردم واگذار می‌شود و در نتیجه از حقوق آنها محافظت می‌شود. این نوع دموکراسی با آزادی مردم برای انتخاب احزاب سیاسی و رای دادن از طریق سیستم رای‌دهی مخفی نشان داده می‌شود.

دومین ویژگی پلورالیسم این است که دولت همیشه بی‌طرف است، بنابراین هرگز به گونه‌ای عمل نمی‌کند که برای شهروندانش زیان‌آور باشد.

در پلورالیسم دولت باید برای خیر همه مردم تلاش کند. از این ‌رو باید طیف گسترده‌ای از مردم را در فرایند تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌های خود دخیل کند تا تعداد معدودی از افراد بر عملکرد دولت مسلط نشوند.

سوم اینکه در پلورالیسم هر کسی اجازه دسترسی به قدرت را دارد و این امر به یک گروه یا افرادی که بر اداره فعالیت‌های دولتی مسلط هستند، منحصر نمی‌شود.

بنابراین دولت آزاد است تا دیدگاه‌های مختلفی را که توسط بسیاری از گروه‌های موجود ارائه می‌شود، تبلیغ و تشویق کند؛ مثلاً در بریتانیا هفت هزار گروه فشار در حال رقابت هستند.

یکی از نمونه‌های پلورالیسم وجود محله چینی‌ها در ایالات متحده است. محله چینی‌ها جایی است که مردم سنت‌های فرهنگی خودشان را حفظ کرده‌اند.

نمونه دیگر فرقه آمیش است که در کنار افراد غیرآمیش در ایالات متحده زندگی می‌کنند.

آمیش‌ها غیرعادی زندگی می‌کنند. آنها از برق استفاده نمی‌کنند، با اسب مسافرت می‌کنند و به مدارس و بیمارستان‌های جداگانه‌ای می‌روند. آمیش‌ها کشاورزانی هستند که فقط محصولات غذایی ارگانیک می‌خورند. با وجود این، غیرآمیش‌ها به عقاید آنها احترام می‌گذارند.

بنابراین پلورالیسم اجازه می‌دهد بسیاری از دیدگاه‌های سیاسی و سبک‌های مختلف زندگی رواج پیدا کند و در نتیجه جامعه‌ای دموکراتیک شکل گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها