حمید رضا فولادگر، رئیس کمیسیون ویژه اصل ۴۴ :

بررسی قدیمی‌ترین لایحه اقتصادی در مجلس/ قانون تجارت نو می‌شود

حمیدرضا فولادگر، افزود: لایحه اصلاح قانون  تجارت امروز یکشنبه در جلسه علنی صحن مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود و بررسی این لایحه از یکشنبه گذشته در صحن مجلس آغاز شده است.

بررسی قدیمی‌ترین لایحه اقتصادی در مجلس/ قانون تجارت نو می‌شود
کد خبر: 333985
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۰۹:۴۱:۲۱

اعتمادآنلاین| ‌ رئیس کمیسیون ویژه اصل 44 گفت:‌لایحه اصلاح قانون تجارت که از زمان دولت اصلاحات به مجلس ارائه شده بود در صحن مجلس بررسی می‌شود و قانون 87 ساله تجارت جدید خواهد شد.


حمیدرضا فولادگر، افزود: لایحه اصلاح قانون تجارت امروز یکشنبه در جلسه علنی صحن مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود و بررسی این لایحه از یکشنبه گذشته در صحن مجلس آغاز شده است.

به گفته فولادگر لایحه اصلاح قانون 87 ساله تجارت از دوره دولت اصلاحات به مجلس ارائه شد بود که بعد از بررسی‌های فراوان به صورت اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون تخصصی مجلس بررسی و تصویب شده بود و برای تائید به شورای نگهبان ارسال شده بود، اما شورای نگهبان ایراد گرفته است که اصلاح قانون تجارت به صورت اصل 85 امکانپذیر نیست.

وی گفت:‌ در حال حاضر لایحه اصلاح قانون تجارت در جلسه علنی صحن مجلس بررسی می‌شود و تا بررسی ماده 15 این لایحه پیش رفته است. قانون تجارت ایران مهم‌ترین مجموعه مدون قوانین مربوط به امور بازرگانی در ایران است که اساس حقوق تجارت ایران را تشکیل می‌دهد.

این قانون در سیزدهم اردیبهشت ماه سال 1311 در ششصد ماده توسط مجلس شورای ملی تصویب شد. این قانون بر مبنای قانون تجارت 1807 فرانسه (معروف به کد ناپلئون) ترجمه و تهیه شده‌است، قریب به اتفاق حقوقدانان ایرانی قانون مذکور را ناکافی و بیش از اندازه ناقص و مبهم می‌دانند.

به‌جز در مورد شرکت‌های سهامی(که مقررات لایحه اصلاحی سال 1347 مجراست) و برخی مقررات مربوط به دلالی و ورشکستگی بقیه مقررات این قانون به قوت خود باقی است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها