هوای تهران امروز ناسالم می‌شود

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، افزایش نسبی غلظت برخی آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز (3 شهریور) هوای پایتخت را برای گروه‌های حساس ناسالم می‌کند.

هوای تهران امروز ناسالم می‌شود
کد خبر: 334016
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۰:۱۱:۳۰

اعتمادآنلاین| ‌ پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشاندهنده روند افزایشی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات صبح امروز (3 شهریور) به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی و ازدیاد تردد خودروها است همچنین با افزایش تابش نور خورشید در طول روز به همراه در دسترس بودن سایر عوامل برای انجام واکنش‌های فتوشیمیایی شرایط برای شکل‌گیری آلاینده ازن مهیا می‌شود و افزایش نسبی در غلظت این آلاینده طی بعد ازظهر امروز بین ساعات 14 تا 18 دور از انتظار نیست.

از این‌رو با توجه به احتمال افزایش موقتی غلظت آلاینده‌ها در برخی ساعات امروز وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد. هرچند رشد ناپایداری روزانه و وزش باد در بعضی ساعات در بهبود نسبی کیفیت هوا موثر است.

به‌تدریج در اواخر وقت امروز از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و با تداوم این وضعیت جوی تا فردا (4 شهریور) شرایط برای تجمع موقتی آلاینده‌ها دور از انتظار نیست همچنین با کاهش جزیی دما تا روز آینده شرایط برای تولید آلاینده ازن محدود و کاهش نسبی در غلظت این آلاینده نسبت به روز یکشنبه مشاهده می‌شود.

بر این اساس طی برخی ساعات فردا (4 شهریور) بر غلظت آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق و آلاینده ازن افزوده می‌شود که کاهش موقتی کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت را به دنبال دارد همچنین طی شب با افزایش حجم ترافیک افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها در مناطق پرتردد مشاهده می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای 24 ساعت گذشته پایتخت منتهی به 8 صبح امروز با میانگین 69 در شرایط سالم قرار داشت و کیفیت هوای هم اکنون نیز با میانگین 77 همچنان در شرایط سالم است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها