رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

پیگیر رفع نواقص خطوط 6 و 7 مترو هستیم

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گزارشی از عملکرد دو ساله کمیسیون متبوع خود در صحن شورای شهر ارائه کرد.

پیگیر رفع نواقص خطوط 6 و 7 مترو هستیم
کد خبر: 334043
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۰:۴۵:۵۲

اعتمادآنلاین| ‌ محمد علیخانی در جلسه علنی روز یکشنبه شورای شهر اسلامی تهران با اشاره به عملکرد دو ساله این کمیسیون گفت: کمیسیون عمران و حمل و نقل 94 جلسه برگزار کرده و 12 جلسه مشترک نیز با سایر کمیسیون‌ها داشته است.

وی با اشاره به تکمیل صدها پروژه عمرانی در سطح شهر تهران گفت: آنهایی که می‌گویند شهر تهران تعطیل است، بخش زیادی فضاسازی می‌کنند. در این مدت پروژه‌های زیادی در حوزه عمرانی به اتمام رسیده است.

علیخانی تأکید کرد: کار شورا، کاری اجرایی نیست که برای مردم ملموس باشد. ما در شورا کار اجرایی نمی‌کنیم اما وظیفه ما سیاستگذاری است و شورا و شهرداری به نوعی مکمل هم هستند.

وی مهمترین وظیفه شورا را پیگیری لوایح و طرح‌هایی دانست که به شورا می‌آیند و نتیجه آن در اقدامات شهرداری منعکس می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به سیل فروردین ماه در برخی از شهرهای کشور گفت: لایروبی مسیل‌ها و رودهای تهران باعث شد با وجود آنکه سیل به تهران رسید، اما حادثه‌ای در پی نداشت و به نوعی این حادثه پیشگیری شد.

علیخانی با اشاره به فعالیت مجدد کارخانه آسفالت شهرداری گفت: موضوع آسفالت، یکی از گلایه‌های شهروندان تهرانی بود که همیشه از چاله و چوله‌های شهر انتقاد می‌کردند و خسارت بسیاری به خودروها و مردم وارد کرده بود. شهرداری دو کارخانه آسفالت داشت که تعطیل شده بود که آنها را راه‌اندازی کرد و از این محل 200 میلیارد تومان صرفه‌جویی شد زیرا پیش از این کارخانه‌ها، تعطیل و آسفالت بی‌کیفیت خریداری می‌شد.

به گفته وی، پیگیری گودهای پرخطر شهر تهران، ایمنی ساختمان‌ها، بررسی وضعیت گره‌های ترافیکی، احیای مجری ذی‌صلاح، پیگیری ساخت تونل‌ها و زیرگذرها و پیگیری ایجاد خیابان کامل در تهران، بخش دیگری از موضوعاتی بود که توسط این کمیسیون پیگیری شده است.

علیخانی، ایمن‌سازی سرویس مدارس و برنامه‌های کارشناسی برای ساماندهی 15 هزار پارک حاشیه‌ای در منطقه 2 را به عنوان دیگر موضوعاتی نام برد که از سوی کمیسیون عمران و حمل و نقل پیگیری ‌شده است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به حل بخشی از مشکلات خیابان 17 شهریور اظهار کرد: هنوز برخی از مشکلات پابرجاست که حل آنها نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. پیگیری‌ ایمن‌سازی خطوط 6 و 7 مترو که بسیاری از موارد آن رفع مشکل شده، از دیگر فعالیت‌های این کمیسیون بوده و همچنان برخی از مشکلات باقی است که پیگیر رفع آن نیز هستیم.

احیای مجتمع‌های ایستگاهی، پیگیری احیای مرکز مطالعات جامع ترافیک و تلاش برای افزایش بودجه حمل و نقل در بودجه سالیانه شهرداری، از دیگر مواردی بود که علیخانی به عنوان عملکرد کمیسیون حمل و نقل و ترافیک به آن اشاره کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها