کد خبر: 334055
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۱:۱۴:۰۰
| |

مستند «مرد عاشقانه‌ها» به روی آنتن می‌رود

مستند «مرد عاشقانه‌ها» با روایتی از زندگی داود فتحعلی‌بیگی، بازیگر، پژوهشگر، نویسنده و کارگردان نمایش‌های آیینی و سنتی، سوم شهریور ماه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

مستند «مرد عاشقانه‌ها» به روی آنتن می‌رود
کد خبر: 334055
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۱:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ مستند «مرد عاشقانه‌ها» عنوان قسمت جدید از مجموعه «حکایت دل» است که به معرفی داود فتحعلی‌بیگی می پردازد.

این مستند سوم شهریور ماه ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

داود فتحعلی بیگی متولد دانش‌آموخته مقطع کارشناسی نمایش از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. او علاوه بر کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و پژوهشگری، مدرس دانشگاه است.

فتحعلی‌بیگی از جمله فعالان عرصه هنرهای نمایشی است و در سال 1380 موفق به دریافت مدرک درجه یک هنری معادل دکتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد. فتحعلی بیگی برنده دیپلم افتخار نمایشنامه‌نویسی مسابقه بین‌الملل دوازدهمین جشنواره عروسکی تهران در 1387 است و مدیریت تالار محراب از 1365 تا 1374 و مدیرت اداره تئاتر از 1376 تا 1384 را بر عهده داشته است.

او عضو و ریس هیات مدیره انجمن تعزیه ایران 1384 تا به حال است و نمایش‌هایش در جشنواره‌های معتبر جهانی از جمله جشنواره عروسکی زاگرب در سال 1369 و جشنواره‌های آوینیون، پارما و آریوانودلاماره ایتالیا دارای رتبه‌های برتر شده است.

«حکایت دل» به تهیه‌کنندگی علیرضا حسینی و کارگردانی بیژن شکرریز، در قالب 20 قسمت مستند از زندگینامه، پرتره علمی و حرفه‌ای اساتید فاخر و مشاهیر معاصر کشور، یکشنبه ها ساعت 21 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

این مجموعه برای اولین بار از شبکه چهار سیما به روی آنتن می‌رود و روز دوشنبه ساعت 19:30 از شبکه یک سیما بازپخش می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها