تاج:

می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد اتفاق‌های خوبی در بلیت فروشی الکترونیک باشیم

رییس فدراسیون فوتبال گفت: به جز ورزشگاه آزادی سایر ورزشگاه‌های کشور به خوبی در هفته اول لیگ برتر میزبانی کردند.

می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد اتفاق‌های خوبی در بلیت فروشی الکترونیک باشیم
کد خبر: 334067
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۱:۲۹:۵۶

اعتمادآنلاین| ‌ «مهدی تاج» امروز (یکشنبه) در کارگاه قوانین و مسئولیت های رسانه فوتبال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از زمانی که سوت پایان بازی جام حذفی زده شد به دنبال تغییر در لیگ و جام حذفی بودیم. بر همین اساس جلسات زیادی در نهادهای مختلف از جمله مجلس شواری اسلامی برگزار کردیم.

وی افزود: کارهای زیادی در این راه انجام شد و شاید در بازی اول تا سوم نتوانیم آنچه که مد نظر داریم، اجرایی کنیم. اما می‌توانیم در آینده نزدیک شاهد اتفاق‌های خوبی در بلیت فروشی الکترونیک و سایر بخش‌های لیگ باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: به جز ورزشگاه آزادی سایر ورزشگاه‌های کشور به خوبی به میزبانی مسابقات در هفته اول لیگ پرداختند. البته باشگاه پرسپولیس در هفته نخست در ورزشگاه آزادی میزبان بود و اشکالاتی در این امر رخ داد که با مسئولان این باشگاه در خصوص این مشکلات صحبت کردیم.

وی ادامه داد: بعضی از هواداران فکر می کردند فقط با کارت ملی می توانند وارد ورزشگاه شوند اما در گیت‌های ورودی تنها با کارت ملی باز نمی‌شد که همین امر سبب ازدحام شد. در واقع با کمک رسانه‌ها باید اطلاع رسانی شود که هوادار علاوه بر کارت ملی با بلیت به ورزشگاه بیاید.

تاج تاکید کرد: تغییر در ساختار ورزشگاه‌ها به یقین با اشکالاتی مواجه خواهد بود اما به مرور می‌توانیم معایب را بر طرف و هوادار را نیز بتدریج با فرهنگ سازی با این تغییر آشنا و هماهنگ کنیم.

وی با اشاره به اجرایی شدن گزارش ناظر بازی به صورت الکترونیک، گفت: پیش از این برای مسائل انضباطی مجبور بودیم منتظر گزارش بازی شویم تا کمیته انضباطی رای لازم را صادر کند که این موضوع با تاخیر روبرو شد. اما در لیگ نوزدهم گزارش ناظر بازی با سیستم الکترونیک که طراحی شده 10 دقیقه پس از پایان بازی ارسال می‌شود تا کمیته انضباطی نیز بتواند خیلی زودتر رای خود را صادر کند. این امر به کمیته انضباطی کمک می‌کند تا درباره ناهنجاری‌هایی که در جریان بازی رخ می‌دهد خیلی زود قضاوت کند.

تاج در خصوص مدیریت رسانه‌ها در زمان دیدار تیم ها در لیگ برتر نیز یادآور شد: اگر در رقابت‌هایی که زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا یا فیفا در نشست خبری سوالی خارج از چارچوب مطرح شود که ربطی به مسابقه نداشته باشد، کارت او توقیف و جریمه می‌شود.

علاوه بر آن، او ابراز امیدواری کرد که این کارگاه تاثیر به سزایی در افزایش سواد رسانه‌ای اهالی محترم مطبوعات ایفا کند.

همچنین «عبدالحمید احمدی» معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان پیش از آغاز این کارگاه در سخنانی اظهار داشت: در پایان لیگ هجدهم مشکلات زیادی را در ان فصل شاهد بودیم و از نظر امنیتی، انتظامی، بلیت فروشی الکترونیک، شماره دار شدن صندلی‌ها جلسات مختلفی برگزار شد. گرچه هنوز به نقطه مطلوب نرسیدیم و در تلاشیم به استانداردهای بین المللی دست یابیم.

وی افزود: اگر ورزشگاه‌ها از امکانات لازم بی‌ بهره شوند و نقص‌های زیادیداشته باشند، آن وقت هواداربه خودش اجازه می‌دهد هر گونه رفتاری انجام دهد.

احمدی عنوان کرد: در جلسه ای که با مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار کردیم به این مهم تاکید شد که دیگر مسابقات لیگ را با نواقص برگزار نکنیم. یکی از نواقص بخش رسانه‌ها است که بیشتر اهالی مطبوعات از شرایط لیگ رضایت ندارند.

وی افزود: هدف از برگزاری لیگ داشتن شادی و نشاط به مردم و پوشش مناسب برای اهالی رسانه بود اما می‌دیدم که تماشاگران در جایگاه خبرنگاران می‌نشینند و آنچه که مد نظر است رعایت نمی‌شود.

معاون فرهنگی وزیر ورزش و جوانان یادآور شد: قرار است یک مرجع کار صدور کارت پوشش رسانه‌ای را برای اهالی رسانه صادر کند و فقط خبرنگاران در جایگاه‌های مخصوص خود بنشینند و تماشاگران در این محل حضور نیابند.

وی خاطرنشان کرد: این کارگاه آموزش پایبندی به قانون است و امیدوارم آثار مثبتی در برگزاری لیگ ایفا کند البته اگر رسانه‌ها خود را ملزم به اجرای قانون کنند این مورد به سایر بخش‌ها نیز سرایت می‌کند.

در ابتدای این کارگاه از رضا میرزائیان، شهرام وزیری و جهانگیر کوثری به عنوان پیشکسوتان رسانه تجلیل شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها