کد خبر: 334081
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۴:۴۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از انتخاب برترین‌های فوتبال ایران؛

چرا فدراسیون نمی‌تواند مراسمی در شأن فوتبال ایران برگزار کند؟/ بهترین‌های فوتبال ایران واقعاً انتخاب شدند؟/ چرا فوتسال در مراسم بهترین‌ها جایی نداشت؟

لیگ هجدهم با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. شاگردان برانکو ایوانکوویچ توانستند برای سومین سال متوالی قهرمان فوتبال ایران شوند و نام‌شان را در تاریخ لیگ برتر ثبت کنند.

چرا فدراسیون نمی‌تواند مراسمی در شأن فوتبال ایران برگزار کند؟/ بهترین‌های فوتبال ایران واقعاً انتخاب شدند؟/ چرا فوتسال در مراسم بهترین‌ها جایی نداشت؟
کد خبر: 334081
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۴:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هتل اسپیناس پالاس تهران روز گذشته میزبان اهالی فوتبال بود تا بهترین‌های فصل هجدهم لیگ برتر انتخاب شوند. مراسمی که هر سال بدتر از سال قبل برگزار می‌شود و انتقاد اهالی فوتبال را به همراه دارد؛ از پشت در ماندن بازیکنان فوتبال به دلیل بدهی فدراسیون گرفته تا نادیده گرفتن فوتسال ایران در جشن برترین‌های فوتبال ایران در سال 1397، همه اینها نشان از آن دارد که فدراسیون فوتبال ایران هنوز نمی‌تواند بدون مشکل چنین برنامه‌ای را برگزار کند.

معرفی نامزدها چند ساعت پیش از آغاز مراسم

لیگ هجدهم با قهرمانی پرسپولیس به پایان رسید. شاگردان برانکو ایوانکوویچ توانستند برای سومین سال متوالی قهرمان فوتبال ایران شوند و نام‌شان را در تاریخ لیگ برتر ثبت کنند. امیر قلعه‌نویی به همراه سپاهان فصل خوبی را پشت سر گذاشت و توانست تا هفته پایانی رقابتی سخت با پرسپولیس داشته باشد. آنها در جام حذفی هم مدعی بودند، اما با شکست برابر پرسپولیس از رسیدن به فینال بازماندند. استقلال نیز بعد از کسب نتایج ضعیف در اوایل فصل توانست اعتمادبه‌نفس خود را دوباره به دست آورد و در پایان لیگ به مقام سوم این رقابت‌ها برسد. با عملکرد درخشان این سه تیم کارشناسان فوتبال کار سختی برای اعلام نامزدهای برترین‌های لیگ هجدهم نداشتند و در نهایت اسامی نامزدهای بهترین‌های فوتبال در پست‌های مختلف این‌گونه اعلام شد:

بهترین دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، سیدحسین حسینی

بهترین مدافع: سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، وریا غفوری

بهترین هافبک: احمد نوراللهی، آیاندا پاتوسی، مهدی کیانی

پدیده سال: محمد نادری، محمد بلبلی، اللهیار صیادمنش

مرد سال: سیدجلال حسینی، علیرضا بیرانوند، وریا غفوری.

پرسپولیس باز همه جوایز را از آن خود کرد

قهرمان لیگ برتر فوتبال ایران تقریباً همه جوایز مهم شب گذشته را از آن خود کرد. با اعلام داوران، علیرضا بیرانوند جایزه بهترین دروازه‌بان سال فوتبال ایران را دریافت کرد. سیدجلال حسینی کاپیتان پرسپولیس به عنوان بهترین مدافع سال ایران انتخاب شد. مهدی کیانی از سپاهان هافبک سال فوتبال ایران شد. پریرا از فولاد و کی‌روش استنلی از سپاهان نیز به طور مشترک جایزه بهترین مهاجم را از آن خود کردند. اللهیارصیادمنش از استقلال هم به عنوان پدیده فوتبال ایران انتخاب شد. همچنین برانکو ایوانکوویچ مربی سال فوتبال ایران نام گرفت.

در پایان مراسم نیز علیرضا بیرانوند به عنوان مرد سال فوتبال ایران انتخاب شد تا شبی رویایی برای سرخ‌های پایتخت رقم بخورد.

فغانی بهترین داور ایران شد

بی‌شک علیرضا فغانی بهترین داور حال حاضر فوتبال ایران است. او افتخارات زیادی در جام‌ جهانی و جام ملت‌های آسیا کسب کرد و نام خود را به عنوان یکی از مهم‌ترین داوران قاره آسیا بر سر زبان‌ها انداخت. فغانی شب گذشته به عنوان بهترین داور فوتبال ایران در سال گذشته انتخاب شد و محمدرضا منصوری نیز بهترین کمک داور فوتبال نام گرفت. حمید مقدم‌متین هم بهترین داور فوتبال ساحلی شد.

بهترین‌های لیگ یک فوتبال ایران

لیگ دسته اول فوتبال ایران با قهرمانی گل‌گهر سیرجان به پایان رسید تا این تیم کرمانی برای اولین بار راهی لیگ برتر شود. همین قهرمانی کافی بود تا جایزه بهترین تیم فوتبال ایران در لیگ دسته یک به گل‌گهر سیرجان برسد. وینگو بگوویچ مربی این تیم نیز جایزه بهترین مربی لیگ یک فوتبال ایران را دریافت کرد. شهریار مغانلو بهترین بازیکن لیگ یک شد. پیمان رنجبری و شهریار مغانلو هم به صورت مشترک عنوان آقای گلی دسته یک فوتبال ایران را به دست آوردند.

چرا فوتسال در مراسم بهترین‌ها جایی نداشت؟

مراسم برترین‌های فوتبال ایران در سال گذشته با تمام ضعف‌هایش به پایان رسید، اما یک سوال هم به همراه داشت: چرا بهترین‌های فوتسال ایران در این مراسم معرفی نشدند؟ سال گذشته در کنار انتخاب برترین‌های فوتبال، برترین‌های فوتسال هم انتخاب شدند. در شرایطی که فدراسیون فوتبال پیش از این در اطلاعیه خود از انتخاب برترین‌های فوتسال ایران طی سال 1397 خبر داده بود، این بخش حذف شد. اتفاقی که تعجب اهالی فوتبال را برانگیخت.

زمان ریاست رضا افتخاری در کمیته فوتسال، برترین‌های این رشته به صورت مستقل انتخاب می‌شدند تا اینکه طی سال‌های اخیر فدراسیون فوتبال متولی برگزاری برترین‌های فوتسال هم شد. البته انتخاب‌های فدراسیون فوتبال انتقادهایی هم در بین اهالی فوتسال در پی داشته است. اهالی فوتسال علاوه بر انتقاد از انتخاب‌های فدراسیون، همیشه نادیده گرفتن فوتسالی‌ها در مراسم برترین‌ها و توجه بیش از حد به چهره‌های فوتبال را هم نقد کرده‌اند. آنها معتقدند این مراسم باید به صورت مجزا برگزار شود. زمان حضور محمدحسن انصاری‌فرد در فوتسال، تلاش‎هایی برای برگزاری مراسم برترین‌های این رشته صورت گرفت، اما هرگز عملی نشد.

آرش جابری، دبیر سازمان لیگ فوتسال، با اظهار بی‌اطلاعی از انتخاب برترین‌های فوتسال گفت: «نه برای حضور در مراسم تماسی با ما گرفته شده و نه چیزی در مورد انتخاب برترین‌ها به ما گفته شده است. تا جایی که من می‌دانم، سازمان لیگ برترین‌های فوتسال را انتخاب نکرده است.»

این میزان بی‌توجهی به یکی از پرافتخارترین ورزش‌های ایران از سوی فدراسیون فوتبال جای تعجب دارد و مسئولان فدراسیون باید پاسخی قانع‌کننده برای این اتفاق داشته باشند.

حواشی عجیب مراسم برترین‌های لیگ

مراسم برترین‌های لیگ مثل همیشه با حواشی زیادی همراه بود. فدراسیون فوتبال ایران هنوز نمی‌تواند مراسمی در این اندازه را بدون حاشیه برگزار کند و این جای افسوس دارد. بازیکنان به یکی از بهترین هتل‌های شهر تهران دعوت می‌شوند، اما به دلیل بدهی فدراسیون، مدیران هتل اجازه برگزاری مراسم را نمی‌دهند. همین موضوع سبب تاخیر 2ساعته در برگزاری مراسم شد و مربیان و بازیکنان دعوت‌شده به مراسم را پشت درهای بسته نگه داشت. خالی بودن سالن هم یکی دیگر از مشکلات برنامه شب گذشته بود. برگزاری این مراسم در سالن همایش‌های برج میلاد طی سال‌های قبل باعث می‌شد تماشاگران بیشتری این برنامه را از نزدیک ببینند؛ اما شب گذشته خالی بودن صندلی‌ها حسابی حال‌وهوای این مراسم را تغییر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها