کد خبر: 334099
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۲:۱۰:۳۶
| |

انصارالله از دو سامانه پدافند هوایی رونمایی کرد

جنبش انصارالله یمن با رونمایی از دو سامانه پدافند هوایی خود با نام‌های فاطر یک و ثاقب یک، اعلام کرد این سامانه‌ها معادلات جدیدی را به جنگ تحمیل می‌کند.

انصارالله از دو سامانه پدافند هوایی رونمایی کرد
کد خبر: 334099
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۲:۱۰:۳۶

اعتمادآنلاین| یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن وابسته به جنبش انصارالله در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد: نیروهای ما از توسعه دو سامانه پدافند هوایی که وارد خطوط درگیری شده و نتایج مثبتی را در مقابله با حملات دشمن داشته‌اند، به مردم بزرگ یمن خبر می‌دهند.

یحیی سریع گفت: سامانه‌های پدافند هوایی یمن معادلات جدیدی را به نیروهای دشمن تحمیل کرده و دشمن را مجبور کردند با احتیاط رفتار کرده و هنگام اجرای فعالیت‌های خصمانه خود اقدامات مشخصی را در پیش بگیرد، پیشتر دشمن بدون اینکه سلاحی معترض اقدامات خصمانه‌شان شود، عملیات‌هایی را اجرا کرده و جنگنده‌های آنها در ارتفاعات مختلفی به پرواز در می‌آمد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: سامانه‌های دفاع هوایی در مناطقی که به کار گرفته می‌شوند، تهدیدی واقعی برای تمامی اهداف هوایی دشمن محسوب می‌شوند و این مساله در مراحل قبلی ثابت شده است.

او افزود: سامانه‌های پدافند هوایی ما اوایل سال جاری موفق شدند جنگنده‌های ائتلاف دشمن را مجبور به دوری از صنعاء کنند و این مساله برای چند ماه ادامه داشت، همچنین سامانه‌های ما توانستند بسیاری از عملیات‌های هوایی دشمن و نیز عملیات‌های هلی‌برن در استان حجه را ناکام بگذارند.

یحیی سریع در ادامه گفت: در ژوئیه سال جاری در استان حدیده شاهد سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی مدل کیو 9 با استفاده از موشک‌های این سامانه بودیم، چند روز قبل نیز سامانه‌ دفاع هوایی فاطر یک توانست یک فروند پهپاد دیگر از همین نوع را در آسمان استان ذمار رهگیری و ساقط کند.

همچنین سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اشاره به سامانه ثاقب یک که از اکتبر 2017 به کار گرفته شد، گفت: این سامانه یک ماه بعد توانست یک فروند جنگنده آمریکایی مدل ام کیو 9 را سرنگون کند.

او در ادامه تاکید کرد: ثاقب یک موفق شده با تعدادی از پهپادها، جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای آپاچی مقابله کرده و در برخی مناطق یمن به کار گرفته شود، این سامانه در کنار فاطر یک نقش بسزایی در مقابله با اهداف دشمن ایفا می‌کند.

یحیی سریع در پایان نیز تاکید کرد: نیروهای مسلح یمن از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده و هرگز دست از تلاش نخواهند کشید تا اینکه به مرحله مقابله کامل با جنگنده‌های دشمن برسند، و همانگونه که 2018 سال موشک‌های بالستیک و سال جاری (2019) سال پهپاد بوده سال آتی (2020) ان‌‌شاء‌الله سال پدافند هوایی خواهد بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها