کد خبر: 334120
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۲:۴۶:۱۵
| |

تقی رستم‌وندی، معاون وزیر کشور:

نظامنامه رصد اجتماعی تصویب شد

تقی رستم‌وندی، معاون وزیر کشور، گفت: نظامنامه رصد اجتماعی مورد تصویب اعضای شورا اجتماعی کشور قرار گرفت و مقرر شد این نظامنامه به دستگاه‌ها ابلاغ و شیوه‌نامه‌ها و تفاهمنامه‌های بین دستگاهی برای اصلاح نظامنامه رصد تکمیل شود.

نظامنامه رصد اجتماعی تصویب شد
کد خبر: 334120
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۲:۴۶:۱۵

اعتمادآنلاین| تقی رستم‌وندی، معاون وزیر کشور، دریکصد و بیست و دومین نشست شورای اجتماعی کشور که صبح امروز با موضوع بررسی نظامنامه رصد اجتماعی در وزارت کشور برگزار شد ضمن اشاره به اینکه نظام رصد اجتماعی موضوع مهمی است، گفت: این موضوع جزو تکالیف برنامه ششم بوده و ماده 80 این برنامه تکلیف کرده است که باید نظام جامع رصد آسیب‌های اجتماعی و معلولیت‌ها طراحی و تدوین شود.

وی افزود: بخش مهمی از این تکلیف برنامه ششم توسط وزارت کشور و سازمان امور اجتماعی در حوزه آسیب های اجتماعی عملیاتی شده است و بخش معلولیت‌ها از سوی بهزیستی دنبال می‌شود.

معاون وزیر کشور افزود: نظام رصد آسیب‌های اجتماعی از سال 93 در وزارت کشور آغاز و منجر به تهیه گزارش جامع وضعیت اجتماعی کشور شد که به مقام معظم رهبری ارائه و بر همین اساس از سال 94 تاکنون هفت جلسه در محضر رهبر انقلاب در این زمینه تشکیل شده است.

رئیس سازمان امور اجتماعی در تبیین نظامنامه رصد اجتماعی گفت: در این نظام جامع، نحوه گردآوری داده‌ها طراحی شده، داده کاوی، تحلیل و پردازش اطلاعات پیش‌بینی و جایگاهی برای تحلیل پدیده‌های اجتماعی قرار داده شده است همچنین در نهایت راهکارهایی برای حل چالش‌های اجتماعی در این نظام ارائه شده است.

رستم وندی تصریح کرد: در تدوین نظامنامه رصد اجتماعی، مرکز رصد اقدامات زیادی انجام داد تا بتواند سامانه‌های مورد نیاز نظام دیده‌بانی اجتماعی را طراحی کنند.

وی در پایان گفت: تلاش داریم در مسیر تحقق اهداف نظام رصد اجتماعی، زمینه‌های ایجاد تفاهم و همکاری با دستگاه‌های مختلف برای تقسیم کار و اجرای برنامه های ذیل این نظام را دنبال کنیم.

براساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشوردر یکصد وبیست و دومین نشست شورای اجتماعی کشور، نظامنامه رصد اجتماعی مورد تصویب اعضای شورا قرار گرفت و مقرر شد این نظامنامه به دستگاهها ابلاغ همچنین شیوه‌نامه‌ها و تفاهمنامه‌های بین دستگاهی برای اصلاح نظامنامه رصد تکمیل شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها