رئیس پلیس تهران بزرگ:

148 میلیارد کالای قاچاق از ابتدای سال کشف شده است

رئیس پلیس تهران بزرگ گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 148 میلیارد تومان کالای قاچاق توسط پلیس پایتخت و پلیس امنیت اقتصادی کشف شده است

148 میلیارد کالای قاچاق از ابتدای سال کشف شده است
کد خبر: 334127
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۳:۰۰:۴۴

اعتمادآنلاین| ‌ سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت صبح امروز در محل پلیس آگاهی تهران بزرگ و در حاشیه بازدید از محموله بزرگ پارچه و بلور قاچاق اظهار کرد: همکاران توانستند یک محموله بزرگ که شامل 27 کامیون کالای قاچاق از جمله بیست کامیون پارچه و هفت کامیون بلورجات و کریستال و لوازم جانبی موبایل و همچنین بیت کوین کشف کنند.

وی افزود: بار از جنوب کشور به پایتخت آمده و 4 نفر از عوامل اصلی باند بزرگ قاچاق کالا دستگیر شده و ارزش ریالی این محموله بالغ بر 60 میلیارد تومان بوده است.

در عملیات شب گذشته پلیس امنیت اقتصادی تهران بالغ بر 27 کامیون بار کالای قاچاق که اغلب از جنوب و غرب کشور وارد پایتخت شده، کشف شد.

وی افزود: قرار بوده که پس از وارد شدن این اقلام به تهران، کالاهای قاچاق کشف شده در انبارهای جنوبی تهران نگهداری شوند.

سردار رحیمی گفت: از کامیون‌های توقیف شده 20 کامیون حاوی پارچه است که اغلب آن کره ای، چینی و تایوانی است که قرار بوده تا در صنایع ما استفاده شوند.

وی افزود: 733 دستگاه ماینر بیت کوین در این عملیات کشف شد و 3 کامیون وسایل جانبی موبایل، 5 کامیون بلور برند کشور چین نیز از کشفیات ما در این‌عملیات بود که ارزش مالی آن 65 میلیارد تومان است.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه قرار است اموال مکشوفه به گمرک تحویل داده شود، تصریح کرد: 4 نفر متهم اصلی در این عملیات دستگیر شدند که باید جرایم سنگینی را پرداخت کنند، بازجویی ها از این افراد شروع شده و ممکن است افراد دیگری نیز دستگیر شوند.

رحیمی ادامه داد: این کالاها در انبارهایی در جنوب تهران نگهداری می‌شد که با کارهای اطلاعاتی و اشراف اطلاعاتی کشف شد.

وی ادامه داد: از اقلام کشف شده سه کامیون وسیله جانبی موبایل و پنج کامیون بلور بود که ارزش ریالی این اموال بالغ بر 65 میلیارد تومان است.

رییس پلیس پایتخت گفت: در پنج ماهه سال جاری در کشف پارچه 82 درصد نسبت به مدت سال گذشته افزایش داشتیم. در کشفیات کالاهای قاچاق 70 درصد از لحاظ ریالی افزایش داشته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون 148 میلیارد تومان کالای قاچاق توسط پلیس پایتخت و پلیس امنیت اقتصادی کشف شده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها