توسط حمیدرضا سنگیان صورت می‌گیرد؛

مستندی درباره هنرمندان پیشکسوت ساخته می‌شود

حمیدرضا سنگیان، بازیگر تئاتر و سینما، سراغ ساخت مستندی با محوریت هنرمندان پیشکسوتی رفته که جامعه هنری آنها را فراموش کرده و کنار زده است.

مستندی درباره هنرمندان پیشکسوت ساخته می‌شود
کد خبر: 334134
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۳:۱۱:۰۰

اعتمادآنلاین| حمیدرضا سنگیان گفت: ساخت مستندی را شروع کرده‌ام از هنرمندان پیشکسوت فراموش شده؛ مانند خانم صدیقه کیانفر، کتایون امیرابراهیمی، زهره صفوی و دیگر هنرمندان که چند سالی است کار نمی‌کنند.

این بازیگر تئاتر و سینما با اشاره به اینکه در این مستند زندگی هنرمندان را نشان می‌دهند، گفت: به‌طور مثال خانم کیانفر در صحبت‌هایش از آذر شیوا، ناصر ملک مطیعی و جمیله شیخی گفته است، در حالی که من هیچ وقت نمی‌دانستم این سه نفر بهم گره خورده بودند. یا از فسادی که در سینمای قبل از انقلاب بوده و مواردی دیگر حرف زدند. خانم کیانفر همچنین گلایه‌هایی از نسل خودشان داشتند.

سنگیان تصریح کرد: من می‌خواهم هنر این بازیگران پیشکسوت فراموش شده و همچنین دلِ زندگی‌شان را نشان دهم.

او با اشاره به اینکه طرح این مستند را به شبکه پنج داده و مورد پسند هم قرار گرفته بود، گفت: با تغییر مدیر شبکه فعلا سرنوشت پخش آن مشخص نیست؛ تهیه‌کننده کار خودمان هستیم و آن را جلو می‌بریم و امیدوارم ادامه کار به شکلی باشد که خوب پیش برود. اگر با شبکه پنج به توافق نرسیم، رایزنی‌هایی کرده‌ایم که از طریق آپارات برنامه را پخش کنیم.

سنگیان که به تازگی در سریال تلویزیونی «زندگی از نو» به تهیه‌کنندگی مهدی شفیعی بازی کرده بود، خاطرنشان کرد: ویدئویی که از خانم صدیقه کیانفر دیدم قلبم را به درد آورد و تصمیم گرفتم مستند را با او شروع کنم. ضمن اینکه ارتباطی که با این پروژه برقرار کردم به این دلیل بود که نه تنها نسل پیشکسوت که اتفاقا نسل جوان هم این روزها بیکار یا کم کارند؛ چون تنها یکسری از افراد خاص امکان کار مداوم و مستمر دارند.

این بازیگر تئاتر و تلویزیون یادآور شد: متاسفانه نه فقط در سینما و تلویزیون که در تئاتر هم اوضاع اینطور است؛ یعنی هنرپیشه‌های جوانی که تجربه کار صحنه‌ای ندارند با دستمزدهای خیلی بالا به تئاتر می‌آیند و کار می‌کنند درحالیکه نه تجربه‌اش را دارند و نه توان لازم برای اجرای تئاتر و تنها به دلیل چهره بودن و به امید رونق گیشه ازسوی تهیه‌کنندگان به تئاتر هدایت می‌شوند.

سنگیان با اشاره به اینکه تا چند سال پیش «تمرین، مطالعه و تجربه» سه رکن اساسی آموزش بازیگری به حساب می‌آمد،‌ گفت: اما متاسفانه در سال‌های اخیر بیش از هرچیز رابطه است که فرصت بازی در تئاتر و تلویزیون را برای بازیگر فراهم می‌کند. یعنی آنهایی می‌توانند کار مستمر کنند که اغلب روابطی قوی دارند.

او با بیان اینکه نسل پیشکسوت هم این کشمکش را داشته چراکه در حرفه بازیگری متاسفانه حسادت هست و کسانی که ارتباطات گسترده‌تری داشته باشند بیشتر کار می‌کنند، گفت: امروز شاهدیم که نسل جوانی که به طور آکادمیک درس بازیگری خوانده و کار حرفه‌ای کرده به دلیل برخی مسائل از صحنه کنار زده می‌شود.

سنگیان با تاسف از شرایط بازیگران پیشکسوتی که ناگهان از صحنه هنری حذف شدند، گفت: اینها یک درد است که امیدوارم روزی بهبود پیدا کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها