مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس:

امیدوارم اقدامات آقای رئیسی جنبه ظاهری و جناح‌گرایی نداشته باشد

مصطفی کواکبیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: از آقای رئیسی به عنوان قاضی القضات فعلی تشکر می‌کنم امیدوارم این اقدامات ایشان جنبه ظاهری، جانبداری و جناح گرایی نداشته باشد.

امیدوارم اقدامات آقای رئیسی جنبه ظاهری و جناح‌گرایی نداشته باشد
کد خبر: 334171
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۴:۱۳:۱۹

اعتمادآنلاین| مصطفی کواکبیان، در جلسه علنی امروز ( یکشنبه، 3 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: انتظار می‌رود امت اسلام با پیروی از اسوه‌های همیشگی بشریت بتواند مشکلات خویش را حل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با یادآوری سفر اخیر به آنکارا و ملاقات و گفت و گو با دبیران کل احزاب این کشور، افزود:احساس کردم یکی از بزرگترین ضعف ما در مقوله توسعه سیاسی این است انتخابات پارلمانی ما جنبه اسمی ندارد؛ امیدارم در این فرصت باقی مانده مجلس بتوانیم این ضعف را جبران کنیم.

وی با اشاره به طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات، ادامه داد: انتظار می رود این مهم را که شورای نگهبان بخش حزبی بودن آن را پذیرفته هر چه سریع تر در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم تهرانبا انتقاد از اینکه ظاهرا دلسوزی در بدنه دولت و هیات رئیسه مجلس در زمینه مقوله توسعه سیاسی و انتخابات بر مبنای نظام حزبی مشاهده نمی شود، تصریح کرد: در حالی که تنها راه برون رفت از بسیاری از مشکلات کشور همین مساله است.

کواکبیان با بیان اینکه اتحادیه اروپا بداند که فقط 10 روز فرصت دارد که به تعهدات برجامی خود عمل کند، گفت: در غیر این صورت ایران گام سوم کاهش تعهدات برجامی خود را این بار مقتدرانه‌تر و محکم تر برخواهد داشت و اگر شما می‌خواهید ایران همچنان در برجام بماند حداقل شما اروپاییان با کمک برای رفع تحریم‌های ظالمانه ترامپ علیه فروش نفت ایران و عادی‌شدن تبادل بانکی در اجلاس تان در گروه هفت تا دیر نشده گامی بردارید.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در اولین نطق خودم در مجلس دهم گفتم تا" فساد در این کشور کفن نشود این وطن وطن نشود " در میان مردم که می رویم فکر می کنند تمامی دست اندرکاران امور در هر سه قوه دستشان به فساد آلوده است؛ از آقای رئیسی به عنوان قاضی القضات فعلی تشکر می کنم امیدوارم این اقدامات ایشان جنبه ظاهری، جانبداری و جناح گرایی نداشته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: برای ما فساد فرقی نمی‌کند چه اصلاح طلب و اصول گرا در هر جایی و هر موقعیتی هستند و حتی نماینده مجلس هم اگر خارج از وظایف نمایندگی‌اش تخلف کرد حتما باید به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: واقعیت جامعه ما این است که می گویند اگر تحریم‌های خارجی داریم و ناکارآمدی برخی دست اندرکاران را داریم قبول است اما نمی‌توانیم فساد برخی مسئولان را تحمل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس دهم، با اشاره به هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، گفت: به مسئولان، دولتمردان و خودمان می گویم تشریفات، تجملات و مسائل ظاهری را کنار بگذاریم.

کواکبیان یادآور شد: از شورای ساماندهی امور پایتخت که باز هم متاسفانه تاخیر در برگزاری دارد می‌خواهیم که سریع‌تر مشکلات عمومی از جمله انتقال پادگان‌های نظامی از تهران را در دستور کار قرار دهند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها