کد خبر: 334177
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۵:۴۰:۰۰
| |

پیروز ایزدی، کارشناس مسائل اروپا، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

اجلاس جی‌7 فرصتی برای برجام است/ اروپایی‌ها می‌خواهند فضای بین ایران و آمریکا را ترمیم کنند/ اروپا بر سر برجام با آمریکا به مشکل خورده است/ ایران خواسته‌های جدید ترامپ را نمی‌پذیرد

پیروز ایزدی، کارشناس مسائل اروپا، گفت: هدف اروپایی‌ها این است که فضای بین ایران و آمریکا را ترمیم کنند و در همین راستا آقای مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، پیشنهادهایی مطرح کرده است.

اجلاس جی‌7 فرصتی برای برجام است/ اروپایی‌ها می‌خواهند فضای بین ایران و آمریکا را ترمیم کنند/ اروپا بر سر برجام با آمریکا به مشکل خورده است/ ایران خواسته‌های جدید ترامپ را نمی‌پذیرد
کد خبر: 334177
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| پیروز ایزدی در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با اشاره به برگزاری اجلاس جی‌7 گفت: در اجلاس جی‌7 که هم‌اکنون در فرانسه در حال برگزاری است، اروپایی‌ها در تلاش‌ هستند تا برجام را از وضعیت فعلی خارج کنند و به‌ همین دلیل یکی از دستور جلسه‌های نشست فوق را به توافق‌ هسته‌ای برگزیده‌اند. البته جز پرونده هسته‌ای ایران، برگزیت و تجارت بین‌الملل سه محور اصلی احتمالی گفت‌وگوهای چالش‌برانگیز در نشست سه‌روزه گروه هفت خواهد بود.

کشورهای اروپایی علاقه‌مند به حفظ برجام هستند

این کارشناس مسائل اروپا ادامه داد: واقعیت چیزی نیست جز اینکه کشورهای اروپایی علاقه‌مند به حفظ برجام، به‌ عنوان دستاوردی مهم برای امنیت نظام‌ بین‌الملل، هستند و به‌ همین دلیل نه تنها در اجلاس جی‌7 بلکه در هر زمانی این هدف را مجدانه پیگیری خواهند کرد تا با باز شدن گره کوری که در برجام افتاده، این مشکل را که مشکلی جهانی است، حل کنند.

این تحلیلگر اضافه کرد: برای کشورهای اتحادیه همچنین خیلی اهمیت دارد که کشتی‌های تجاری بدون مشکل و در فضایی کاملاً امن تردد کنند. بنابراین رایزنی‌های لازم را انجام خواهند تا این مساله که در ماه‌های اخیر گرفتاری‌های زیادی را موجب شده بود به‌ نوعی حل شود و کشورها برای دادوستدشان در منطقه مشکلی نداشته باشند.

او همچنین گفت: همه این موارد باعث شده هدف اروپایی‌ها این باشد که فضای بین ایران و آمریکا را ترمیم کنند و در همین راستا، آقای مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه، پیشنهادهایی مطرح کرده است.

اروپا بر سر برجام با آمریکا به مشکل خورده است

پیروز ایزدی صحبت‌های خود را بدین ترتیب پایان داد: اروپا بر سر برجام با آمریکا به مشکل برخورده است و تصمیم‌گیران کشورهای اروپایی دونالد ترامپ را تحت‌ فشار قرار داده‌اند تا با ایران تعامل کند. مشکل اما طرح خواسته‌هایی جدید از سوی رئیس‌جمهوری ایالات‌ متحده آمریکاست که بسیار بعید است جمهوری‌ اسلامی مطالباتش را جدی بگیرد. به‌ هر حال معلوم است ایرانی‌ها هم برای خود اصولی دارند و به‌ هیچ وجه حاضر نیستند از اصول‌شان تخطی کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها