کد خبر: 334179
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۴:۱۹:۰۴
| |

علی اسماعیلی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس:

شکستن استخوان بانک‌ها گوش فلک را کر کرده است

علی اسماعیلی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس، بدهی دولت به بانک‌ها و صندوق‌ها را یکی از بحران‌های بزرگ کشور دانست و گفت: شکستن استخوان بانک‌ها گوش فلک را کَر کرده است.

شکستن استخوان بانک‌ها گوش فلک را کر کرده است
کد خبر: 334179
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۴:۱۹:۰۴

اعتمادآنلاین| علی اسماعیلی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه، 3 شهریور ماه) در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهید رجایی و باهنر، گفت: هفته دولت را به همه جهادگران عرصه خدمت تبریک عرض می‌کنم، جمهوری اسلامی ایران در شرایط بسیار حساس و ویژه‌ای قرار دارد، این شرایط طلب می‌کند گروه‌‍‌ها، نهادها و مردم با وحدت، همدلی و همزبانی تحت امر رهبر عزیزمان به فکر حل مشکلات کشور و مردم باشند، نگذارید دشمنان با استفاده از تحریم‌های اقتصادی بزرگترین سرمایه کشور یعنی ملت را از نظام دلسرد و ناامید کنند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه همه قوا، صدا و سیما و همه نهادهای مدنی باید برای حفظ اعتماد اجتماعی تلاش کنند، افزود: امروز بحران‌های زیادی به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شده است، برای حل این بحران‌های بزرگ نیاز به عزم ملی، کار جهادی شبانه روزی و برنامه محور داریم.

وی تصریح کرد: اولین بحران، نقدینگی است، چرا که حجم زیادی از نقدینگی اقتصاد کشور را تهدید می‌کند. دولت و بانک مرکزی باید برای مهار نقدینگی به هدایت آن به سمت تولید برنامه داشته باشد. تجربه نشان داده است که این نقدیبنگی همچنان در حال افزایش بوده و صدمات زیادی به اقتصاد کشور خصوصاً بخش تولید می‌زند. مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های مربوطه باید از دولت و بانک مرکزی بخواهند که برنامه‌ای ارائه و گزارش اقداماتشان را به صورت فصلی به نمایندگان ملت ارائه کنند تا مردم از اقدامت پیش گیرانه آنها مطلع شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بدهی دولت به بانک‌ها، صندوق ها، بحران دومی است که به جمهوری اسلامی تحمیل شده است، افزود: سالها از هر دولت به دولت دیگر به ارث می‌رسد، صدای شکستن استخوان بانک ها، صندوق ها گوش فلک را کر کرده است، بسیاری از بانک‌ها و صندوق‌ها به واسطه عدم دریافت مطالبات در خطر ورشکستگی قرار دارند و نمی‌توانند خدمات درست به مردم و سرمایه‌گزاران ارائه کنند. بنابراین از ریاست جمهوری و دولت می پرسم برنامه شما برای پرداخت این بدهی‌ها چیست و چه زمانی و چگونه میخواهید این بدهی‌ها را پرداخت کنید. بانک مرکزی باید عملیات بازار باز و دولت با ارواق بهادارسازی نسبت به پرداخت بدهی‌ها اقدام کنند و مجلس هم باید گزارش اقدامات را به صورت فصلی دریافت نماید.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: تورم بحران سومی است که جمهوری اسلامی ایران با آن مواجه است، افزایش تورم بر مردم به ویژه محرومان و مستضعفان سنگینی می‌کند، کارگران، کشاورزان، کارکنان و بازنشستگان گرفتار افزایش بی رویه قیمت‌ها شدند. اما هیچ کس نیست از دولت بپرسد برنامه شما برای مهار تورم چیست. این افزایش قیمت‌ها به ویژه در کالاهای اساسی، مسکن و داروهای کمیاب تا کجا ادامه پیدا می‌کند؟ مهمترین عامل در تورمی شدن اقتصاد ایران انتظارت تورمی است. دولت، بانک مرکزی و همه دستگاه‌های حامیتی نظام به ویژه صدا‌و‌سیما و مطوبوعات باید تلاش کنند انتظارت تورمی را کاهش دهند تا امید به ثبات اقتصادی جامعه برگردد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: بحران محیط زیستی بحران چهارمی است که با آن مواجه هستیم، امروز استان‌های شمالی کشور بویژه مازندران در خطر نابودی قرار دارد. دریا، جنگل و کوه‌های آن بی صاحب مانده است. حافظان جنگل‌های مازندران 6 ماه است که حقوق و دست مزدشان را دریافت نکرده‌اند. شمشاد، این درختان همیشه سبز مازندران در اثر بی توجهی سازمان جنگلها و مراتع کشور خشکیده است، بنابراین اعلام خطر می‌کنم. مازندران نفس ایران است برای اینکه گردشگران از آن بهره‌مند شود لازم است پروژه فاضلاب و پسماند آن در اولویت پیگیری و اجرا قرار بگیرد و گرنه بیماری‌های واگیردار مردم مازندران و همه گردشگران را تهدید می‌کند.

اسماعیلی خطاب به رئیس سازمان محیط‌زیست، ادامه داد: چرا نسبت به انباشت زباله‌ها و شیرابه‌های آن در مناطق جنگلی و ساحلی مازندران بی‌توجه‌اید؟ همچنین ازسازمان بازررسی کل کشور و کمیسیون کشاورزی مجلس می‌خواهم نسبت به خشک شدن درختان همیشه سبز شمشاد مازندران ورود کنند و از مسئولینی که سهل‌انگاری کردند بپرسد و آنهایی‌را که خلاف قانون عمل کرده‌اند را به مرد معرفی کنند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بحران دیگری که ایران را تهدید می‌کند کم آبی است، تصریح کرد: هرچند اکثر استانهای کشور با کم آبی دست و پنجه نرم می‌کنند اما مشکلات مازندران کم آبی نیست، بلکه عدم مدیریت صحیحی و استفاده صحیح از آب است. همین امر سبب شده مردم از کمبود آب شرب و کشاورزان از کمبود آب برای کشت برنج در رنج باشند. از دولت می‌پرسم چرا برای 17هزار آب‌بندان استان مازندران اقدامی نمی‌شود؟ چرا سوخت مورد نیاز چاه‌های آب کشاورزی استان به آنها داده نمی‌شود؟

وی با اشاره به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها افزود: از تصویب و اجرای این قانون تقریبا 13 سال می‌گذرد، نگاهی به عملکرد 13 ساله آن نشان می‌دهد این قانون حداقل در غرب استان مازنداران بازدانده نبوده است، هیچ کدام از ساختمان‌های تخریب شده غرب استان مازنداران، طبق قانون به حالت اول برنگشته و چهره زشتی را از طبیعت مازندران به گردشگران به نمایش گذاشته است. از شما می‌خواهم به نمایندگی از گردشگران بیایید و ببینید.

خطاب به مسئولین اظهار کرد: این روند به نفع کشور نیست، سرمایه‌های ملی هزینه شده برای ساختمان‌ها، به هدر می‌رود و مردم نیز نسبت به عملکرد مسئولان بدبین می‌شوند و به زمین های کشاورزی‌مان بلا استفاده می‌ماند، از این رو از وزیر کشاورزی و کمیسیون کشاورزی مجلس می‌خواهم با اعزام هیئتی از ساختمان‌های تخریب شده غرب مازندران بازدید نموده و برای اصلاح آن تدبیر لازم را اعمال نمایند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها