کد خبر: 334243
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۶:۰۹:۰۱
| |

بیروت علیه رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت می‌کند

وزارت امور خارجه لبنان قصد دارد بعد از اقدام «دو پهپاد اسرائیل به نقض حریم هوایی لبنان» از رژیم صهیونیستی در سازمان ملل، شکایت کند.

بیروت علیه رژیم صهیونیستی به سازمان ملل شکایت می‌کند
کد خبر: 334243
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۶:۰۹:۰۱

اعتمادآنلاین| وزارت امور خارجه لبنان در بیانیه‌ای از عزم بیروت برای شکایت از رژیم صهیونیستی در شورای امنیت بابت نقض مکرر حریم لبنان خبر داد.

خبرگزاری لبنان نوشت: وزارت خارجه در این بیانیه اعلام کرده که در ارتباط با اقدام مکرر اسرائیل در نقض حاکمیت لبنان که روند آن در دوره اخیر افزایش یافته و به 481 نقض طی دو ماه رسیده، و همچنین نقض اخیر که با دو پهپاد مجهز به قدرت آتشباری انجام شد و [جنوب] بیروت را هدف گرفت... جبران باسیل وزیر خارجه به نماینده لبنان در سازمان ملل دستور داد تا فورا در شورای امنیت شکایت کند...».

در بیانیه وزارت خارجه لبنان آمده است که ارتفاع بسیار کم پهپادهای اسرائیل «دلیلی بر تلاش اسرائیل جهت تجاوز به اموال و خود شهروندان لبنانی بوده که این امر نقض فاحش حاکمیت ملی و تجاوزی واضح به لبنان و تهدیدی جدی برای ثبات در منطقه است».

بیروت در این بیانیه بار دیگر بر اجرای قطعنامه 1701 که اسرائیل روزانه آن را نقض و امنیت لبنانی‌ها را تهدید می‌کند، تأکید کرده است.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها