شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران:

کمیته سه‌جانبه اتاق ایران، مجلس و دولت برای عبور از جنگ اقتصادی تشکیل می‌شود

غلامحسین شافعی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز اعلام کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، مقرر است که یک کمیته سه‌جانبه متشکل از کارشناسان اتاق، مجلس و دولت تشکیل تا برای رفع موانع جنگ اقتصادی راهکارهای مناسبی تهیه و اجرا شود.

کمیته سه‌جانبه اتاق ایران، مجلس و دولت برای عبور از جنگ اقتصادی تشکیل می‌شود
کد خبر: 334247
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۳ ۱۶:۱۳:۰۹

اعتمادآنلاین| شصت و هفتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان البرز با حضور رئیس اتاق ایران، نائب رئیس اول اتاق ایران، استاندار البرز، رئیس اداره دادگستری استان البرز، دادستان کرج، نمایندگان مجلس و جمعی از فعالان اقتصادی البرز برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در این نشست، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مقرر است که یک کمیته سه جانبه متشکل از کارشناسان اتاق، مجلس و دولت تشکیل شود تا برای رفع موانع جنگ اقتصادی راهکارهای مناسبی تهیه و اجرا شود.

غلامحسین شافعی افزود: رفتارها و تصیم‌های قوه قضائیه در مدیریت جدید، امید و نیروی تازه‌ای را به جامعه تزریق می‌کند و ذکر یک نکته ضروری است که برای کمک کردن به کاهش پرونده‌های قضایی و‌ یا کاهش زندانی‌ها باید ضمن تقویت اقتصاد، به رشد اشتغال و در نهایت کاهش بیکاری برسیم.

وی موقعیت مناسب استان البرز در کشور از جمله نزدیکی به پایتخت را از ویژگی‌های این خطه در مسیر توسعه فعالیت‌های تولیدی و تجاری عنوان کرد.

شافعی با ذکر این نکته که دو نماینده استان البرز در کمیسیون‌های مجلس حضوری تاثیرگذار دارند که برای این استان یک ظرفیت محسوب می‌شود افزود: علاوه برآن تلاش‌های سازنده‌ای در اتاق البرز انجام شده است.

رئیس اتاق ایران و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی کشور گفت: مقام معظم رهبری همواره تاکیدات مهمی در خصوص مسائل اقتصادی داشته‌اند و نیاز است حرف‌های مسئولان در این حوزه عملیاتی شود.

وی به بودجه سال 98 و رقم بزرگ کسری بودجه اشاره کرد و افزود: فعالان اقتصادی نگران این‌ هستند که به روش‌های مختلف برای جبران کسری بودجه، مالیات برای واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار افزایش یابد.

وی عنوان کرد: از دولت و مجلس می‌خواهیم که با قاطعیت و جسارت کاری کنند تا موضوع مالیات بر پایه سرمایه، جلوتر رود، معافیت‌های مالیاتی از بین برود و فرارهای مالیاتی شناسایی شود تا فشار بر واحدهای تولیدی شناسنامه‌دار سالم در سال جاری زیاد نشود‌؛ چون نگرانی‌های فعالان اقتصادی در این خصوص فراوان است.

رئیس اتاق ایران در مورد استفاده از ظرفیت شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: عملکرد این شورا در بهبود فضای کسب و کار می‌تواند راهگشای مشکلات اقتصادی کشور باشد.

شافعی اظهار کرد: انسجامی که در البرز می‌بینیم یک موهبت است و باید حمایت از بخش‌خصوصی بیشتر شود. در اقتصاد مشکلات زیادی داریم که همه آن‌ها را نمی‌توان حل کرد اما باید طبق اولویت‌بندی در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استانی موارد را در دستور کار قرار دهیم و هرآنچه از دستمان برآید برای این شورا در البرز انجام دهیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها