کد خبر: 334304
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۰۸:۱۳:۵۹
| |

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان زیباسازی شهر تهران:

وجود نمونه اصلی سردیس قیصر امین‌پور در دست بررسی است

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان زیباسازی شهر تهران با اعلام این مطلب که باید بررسی شود و ببینیم که نمونه اصلی مجسمه قیصر امین‌پور نزد مجسمه‌ساز اولی وجود دارد یا خیر، گفت: البته مجسمه بعدی را از برنز نخواهیم ساخت.

وجود نمونه اصلی سردیس قیصر امین‌پور در دست بررسی است
کد خبر: 334304
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۰۸:۱۳:۵۹

اعتمادآنلاین| ‌ مجتبی موسوی معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان زیباسازی شهر تهران، در خصوص سرقت سردیس قیصر امین‌پور از محل نصب آن واقع در منطقه 2 شهرداری تهران گفت: ما هم ظرف روز گذشته از موضوع این سرقت باخبر شدیم و در این مدت هنوز فرصت نشده است که زوایای مختلف این موضوع را بررسی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمونه اصلی این سردیس برای ساخت مجدد موجود است یا خیر،‌گفت: معمولاً نمونه‌های اصلی و قالب‌های اصلی دست هنرمندان اجراکننده کار است و ما باید این موضوع را از هنرمندی کهسردیس را ساخته است جویا شویم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان زیباسازی شهر تهران در پاسخ به این سوال که اگر نمونه اصلی موجود باشد، آیا بنایی برای ساخت سردیس و نصب آن وجود دارد یا خیر، گفت: به طور قطع از آنجا که این مجسمه به محل نصبش تاریخ و خاطراتی اضافه کرده است حتماً ساخت مجدد آن اولویت و برنامه ما است اما شاید این بار دیگر مجسمه از جنس برنز ساخته نشود و جنس دیگری در نظر گرفته شود.

مجتبی موسوی در پاسخ به این سوال که به فرض اگر نمونه اصلی در نزد هنرمند وجود نداشته باشد، آیا نمونه دیگری طراحی و اجرا خواهد شد،‌گفت: به هر طریق تلاش ما این است که بتوانیم همان مجسمه‌ای که قبلا در آنجا نصب شده را بسازیم و در معرض دید عموم قرار دهیم اما تصمیم‌گیری درباره اینکه اگر نمونه اصلی نبود، چه اقدامی انجام شود، به بعد از بررسی‌های اولیه موکول می‌شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها