حمله پهپادی گستره ارتش یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد» در عربستان

سخنگوی نیروهای مسلح یمن با اعلام اینکه یگان موشکی این کشور با 10 فروند موشک بالستیک فرودگاه جیزان (جازان) عربستان و دیگر پایگاه‌های نظامی در این منطقه را هدف قرار داد، عربستان را به آغاز عملیات‌هایی بزرگتر و گسترده‌تر در صورت استمرار حملات و محاصره علیه یمنی‌ها تهدید کرد.

حمله پهپادی گستره ارتش یمن به پایگاه هوایی «ملک خالد» در عربستان
کد خبر: 334418
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۰:۲۷:۴۸

اعتمادآنلاین| یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان موشکی این کشور 10 فروند موشک بالستیک مدل بدر یک را به سوی فرودگاه جیزان عربستان سعودی و دیگر پایگاه‌های نظامی در این منطقه شلیک کرد و در این عملیات ده‌ها تن از نیروهای عربستانی کشته و زخمی شدند.

یحیی سریع اظهار کرد: در عملیات گسترده یگان موشکی یمن آشیانه‌های جنگنده‌ها و هلی‌کوپترهای آپاچی در فرودگاه جیزان و همچنین دیگر پایگاه‌های نظامی موجود در این منطقه با دقت بالایی هدف قرار گرفتند.

سریع تاکید کرد: یگان موشکی یمن از زمان آغاز حملات دشمن علیه این کشور بزرگترین عملیات خود را با استفاده از موشک‌های بالستیک میانبرد انجام داد.

او تهدید کرد: در صورتی که عربستان به اقدامات خصمانه خود و نیز محاصره یمن ادامه دهد، عملیات‌های بزرگتر و گسترده‌تری را علیه این کشور آغاز خواهد کرد.

طبق گزارش تلویزیون رسمی عربستان، در مقابل ائتلاف عربی ضد یمن مدعی شد: شش فروند از موشک‌های بالستیکی که نیروهای وابسته به انصارالله از استان صعده به سوی جیزان شلیک کردند را رهگیری و ساقط کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ترکی مالکی، سخنگوی ائتلاف عربی در این رابطه مدعی شد، نیروهای ائتلاف دو فروند پهپاد نیروهای انصارالله را در حریم هوایی یمن رهگیری و سرنگون کردند.

هنوز اطلاعاتی از تلفات و خسارات این حمله منتشر نشده است.

یگان پهپادی یمن نیز بار دیگر پایگاه هوایی ملک خالد در منطقه عسیر در جنوب غرب عربستان را هدف قرار داده و با استفاده از جنگنده‌های مدل قاصف کی 2 آشیانه‌های جنگنده‌ها و برج مراقبت موجود در این پایگاه را بمباران کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها