کد خبر: 334424
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۰:۳۴:۵۶
| |

گراهام درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داد

همزمان با نزدیک شدن به ضرب‌الاجل غیر رسمی اول سپتامبر (10 شهریور) برای دستیابی به یک توافق، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای جنوبی صریحا به رئیس‌جمهوری این کشور نسبت به خروج کامل یا عجولانه نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داد.

گراهام درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان هشدار داد
کد خبر: 334424
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۰:۳۴:۵۶

اعتمادآنلاین| مقامات آمریکایی و خارجی اوایل ماه جاری به روزنامه واشنگتن پست گفتند، آمریکا و طالبان به اعلام توافقی در خصوص خروج اولیه نیروهای آمریکایی کنار برنامه‌هایی برای آغاز مذاکرات مستقیم میان شبه‌نظامیان طالبان و دولت کابل نزدیک شده‌اند.

براساس این توافق پیشنهادی خروج اولیه نیروهای آمریکایی از افغانستان شامل 5000 نیرو از کل 14 هزار نیروی آمریکایی مستقر در این کشور است.

لیندسی گراهام، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت کارولینای جنوبی در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: من نگرانم که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا تعداد بیشتری نیروی آمریکایی را از افغانستان خارج کند. به نظر من حفظ یک نیروی قاطع مقابله با تروریسم ضروری است چرا که این یک سیاست تضمینی در برابر تکرار یک 11 سپتامبر دیگر است.

او درباره میزان نیروهای آمریکایی گفت: تعدادی که در افغانستان می‌مانند باید چیزی حدود 8600 نفر باشند. به نظر من کمتر از این تعداد واقعا خطرناک است.

براساس این توافق پیشنهادی، طالبان با طرد القاعده و ممنوع کردن آن از فعالیت‌هایی همچون کمک مالی، استخدام نیرو، آموزش و برنامه ریزی‌های عملیاتی در مناطق تحت کنترل خود موافق است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها