رئیس جمهوری فرانسه بیان کرد:

احتمال توافق رهبران G7 برای کمک به اطفای حریق در آمازون

رئیس جمهوری فرانسه گفت: رهبران گروه هفت (G7) در تلاش هستند تا برای اطفای حریق در جنگل آمازون با یکدیگر به توافقی دست پیدا کنند.

احتمال توافق رهبران G7 برای کمک به اطفای حریق در آمازون
کد خبر: 334431
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۰:۴۲:۱۱

اعتمادآنلاین| رهبران گروه هفت با حضور در اجلاس G7 از احتمال توافقی خبر دادند که بر اساس آن به مقابله با حریق گسترده در جنگل آمازون کمک شود.

روز گذشته (یک‌شنبه) «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه نیز از احتمال توافقی خبر داد که بر اساس آن کمک‌های مالی و فنی در عملیات اطفای حریق به کار گرفته می‌شود.

منتقدان، «ژائیر بولسونارو» رئیس‌ جمهوری برزیل را متهم کردند که از طریق اظهارات ضد محیط زیستی و بی‌توجهی به نقض قوانین حفظ جنگل‌ها، موجب تخریب گسترده جنگل آمازون شده‌ است.

شدت این آتش‌سوزی‌ها و عدم واکنش به موقع دولت برزیل، اعتراضات و تظاهراتی را در جهان به دنبال داشته‌است.

شبکه خبری بی‌بی‌سی نوشت: رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته آتش‌سوزی‌های گسترده در جنگل آمازون را بحران بین‌المللی توصیف کرد و خواستار آن شد تا این موضوع در اجلاس گروه هفت مطرح شود.

وی روز گذشته اظهار کرد که اعضای گروه هفت برای انجام اقدامات امدادی جهت اطفای هر چه سریع‌تر حریق در جنگل‌ آمازون به توافقاتی دست پیدا کرده‌اند.

روز جمعه رئیس جمهوری برزیل با افزایش فشارهای داخلی و خارجی در نهایت از نیروهای نظامی این کشور درخواست کرد برای مقابله با این آتش‌سوزی‌ها در منطقه حضور داشته باشند. به گفته وزارت دفاع برزیل حدود 44 هزار نیروی نظامی برای کمک به اطفای حریق در جنگل آمازون اعلام آمادگی کرده‌اند.

همچنین همزمان با وقوع آتش‌سوزی‌های گسترده در آمازون حریق در بولیوی موجب از بین رفتن میلیون‌ها هکتار از اراضی شده‌ است.

در حال حاضر توجه جهانیان منعطف به برزیل است اما بولیوی نیز به دلیل گستردگی سریع آتش‌سوزی‌ها در معرض خطر است.

به گزارش اسکای نیوز، از روز پنج‌شنبه شدت آتش‌سوزی‌ها در بولیوی دو برابر شده و به تخریب چندین روستا و منطقه وسیعی از جنگل‌های استوایی در نزدیکی مرز این کشور با پاراگوئه و برزیل انجامیده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها