کد خبر: 334435
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۰:۴۷:۵۴
| |

سخنگوی شورای شهر تهران:

نیاز به مصوبه و قانون مجزایی برای محافظت از مجسمه‌ها نداریم

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: حفاظت از مجسمه‌ها و سردیس‌های شهری به عهده شهرداری است و به نظر می‌رسد در این حوزه نیاز به قانون و مصوبه جدیدی نداریم.

نیاز به مصوبه و قانون مجزایی برای محافظت از مجسمه‌ها نداریم
کد خبر: 334435
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۰:۴۷:۵۴

اعتمادآنلاین| ‌ علی اعطا سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص سرقت سردیس قیصر امین‌پور و اقدامات شورای اسلامی شهر تهران برای مقابله با چنین حوادثی گفت: طرحی در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با عنوان حفظ حریم آثار فرهنگی و هنری شهر تهران تدوین شده بود که این طرح پیش از تعطیلات تابستانه شورای شهر به هیات رئیسه ارجاع داده شده بود.

وی گفت: پس از بررسی آن در هیات رئیسه طرح موردنظر به کمیسیون مشترکی ارجاع شد که متشکل از کمیسیون حقوقی، کمیسیون فرهنگی و کمیسیون معماری و شهرسازی بود تا این طرح به صورت مشترک مورد بررسی قرار گیرد.

اعطا گفت: کمیسیون مشترک باید از جنبه حقوقی و با توجه به محدودیت‌هایی که قرار است برای مجاورین هر اثر هنری ایجاد شود و همچنین از بعد معماری شهرسازی در خصوص جای قرارگیری هر اثر و حریم اطراف آن و همچنین از بعد فرهنگی من‌باب اینکه ضرورت قرارگیری اثر وجود دارد یا خیر، این طرح را مورد بررسی قرار دهند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر در خصوص اینکه آیا این طرح می‌تواند به پیشگیری از وقوع سرقت و مخدوش شدن آثار هنری منجر شود یا خیر، گفت: به نظر ما موضوع حفاظت و صیانت از آثار و مجسمه‌های شهر تهران نیاز به قانون و مصوبه ندارد.

وی گفت: مجسمه‌ها و هر اثر هنری ثروت عمومی محسوب می‌شود و متعلق به بیت‌المال و جزو اموال شهرداری است و خود شهرداری باید با کمک دستگاه‌هایی نظیر پلیس از این اجسام و مجسمه‌ها حفاظت کند و مانع از سرقت آنها شود.

علی اعطا گفت: کاری که می‌شود جزو شرح وظایف شورا در نظر گرفت، بحث پیگیری و نظارت بر انجام درست این فعالیت است که ما به شهروندان قول می‌دهیم که نسبت به این موضوع حساس و پیگیر آن باشیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر بار دیگر تاکید کرد: به نظر من ما نیاز به مصوبه و قانون مجزایی نداریم، بلکه باید در حوزه نظارت‌، نظارت‌هایمان را افزایش داده و مانع از بروز چنین حوادثی شویم.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها