کد خبر: 334442
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۱:۰۲:۵۰
| |

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

باید علل سرقت مجسمه‌های شهری بررسی شود

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: باید علل و عوامل سرقت مجسمه‌های شهری و سردیس هنرمندان و مشاهیر مورد بررسی قرار گیرد.

باید علل سرقت مجسمه‌های شهری بررسی شود
کد خبر: 334442
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۱:۰۲:۵۰

اعتمادآنلاین| ‌ حسن خلیل‌آبادی عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص پدیده سرقت مجسمه‌های شهری و سردیس مشاهیر گفت: متأسفانه این اقدام امری مذموم و ناپسند است که از سوی عده‌ای سودجو رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: متأسفانه این امر مربوط به این دوره نبوده و در دوره‌های قبلی مدیریت شهری نیز با آن روبه‌رو بوده‌ایم و تجاربی در این زمینه داشته‌ایم.

خلیل‌آبادی در خصوص اینکه کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران چه برنامه‌ای برای مقابله با این اتفاق غیرفرهنگی دارد، گفت: اولاً باید یک بررسی جامع و کامل صورت بگیرد تا ببینیم علت و انگیزه سارقان از سرقت سردیس‌ها و مجسمه‌های شهری چیست.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: بعد از آن بر اساس نتایج به دست ‌آمده از آن بررسی می‌توان راه‌حل مناسبی برای حفاظت از مجسمه‌ها و سردیس‌ها اندیشید.

خلیل‌آبادی در پاسخ به این سؤال که آیا می‌توان ارزش ریالی مجسمه‌ها با توجه به اینکه عموماً از برنز ساخته می‌شوند را علت وقوع و انگیزه سرقت دانست، گفت: این موضوع از همان دست مسائلی است که گفته شد باید در مورد آن بررسی صورت گیرد زیرا شاید تنها همین یک عامل علت وقوع نباشد.

وی خاطرنشان کرد: علی‌ایحال حتماً مدیریت شهری با کمک شورای اسلامی شهر تهران همکاری بیشتر از گذشته‌ای را با پلیس خواهد داشت تا از وقوع چنین اتفاقاتی پیشگیری شود.

خلیل‌آبادی خاطرنشان کرد: این موضوع در جلسه روز سه‌شنبه کمیسیون فرهنگی اجتماعی نیز حتماً مورد بررسی قرار خواهد گرفت و نتایج آن به مسؤولان سازمان زیباسازی به عنوان متولیان ساماندهی و ساخت و نصب مجسمه‌های شهری اطلاع داده خواهد شد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها