کد خبر: 334485
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۲:۰۲:۴۵
| |

بهره‌وری بودجه بالا رفت

بررسی اعتبارات بودجه بیانگر آن است که نسبت درآمد مالیاتی به اعتبارات هزینه‌ای طی سال‌های 1392 تا 1397 از افزایش 7,8 درصدی برخوردار بوده است.

بهره‌وری بودجه بالا رفت
کد خبر: 334485
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۲:۰۲:۴۵

اعتمادآنلاین| روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، بودجه، آینه‌ مالی شیوه اداره حکومت است که باعدد و رقم نشان می‌دهد حکومت چگونه بر مردم حکمرانی می‌کند و مردم نیز چه وظایف متقابلی در قبال آن دارند.

بودجه علاوه بر آن‌که نشان‌دهنده شیوه حکمرانی در یک کشور است، قابلیت «کف‌بینی» فوق‌العاده‌ای نیز به ناظران عمومی و فعالان اقتصادی می‌دهد. کف‌بینی بودجه‌ای، یعنی نگاه به ارقام بودجه برای پیشگویی چگونگی اداره اقتصادی (و حتی سیاسی و اجتماعی) کشور در سال آتی، تاحدود زیادی دقیق است، چراکه شیوه تنظیم آن، فروض استفاده شده برای تنظیم، اولویت‌های بودجه‌ای، موارد درج شده و برجسته شده، همگی می‌تواند حاوی نکته‌های فراوانی باشد.

در این میان، یکی از گزارش‌های مهم مربوط به بودجه، گزارش مربوط به عملکرد اعتبارات بودجه است. این گزارش شامل عملکرد اعتبارات هزینه‌ای (جاری) و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای (طرح‌های عمرانی) است.

بر این اساس، مقایسه عملکرد اعتبارات هزینه‌ای بودجه طی سال‌های 1392 و 1397 نشان از رشد 2,33 برابری دارد؛ به طوری که در حالی که در سال 1392 عملکرد اعتبارات هزینه‌ای 120 هزار میلیارد تومان بوده، این عدد در سال 1397 به 279 هزار و 276 میلیارد تومان افزایش یافته است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها