«آبان» به آهنگسازی و نوازندگی عیسی غفاری منتشر شد

تازه‌ترین آلبوم عیسی غفاری آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی با عنوان «آبان» با شکل و شمایلی متفاوت در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

«آبان» به آهنگسازی و نوازندگی عیسی غفاری منتشر شد
کد خبر: 334536
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۳:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ تازه‌ترین آلبوم عیسی غفاری آهنگساز و نوازنده موسیقی ایرانی با عنوان «آبان» با شکل و شمایلی متفاوت توسط نشر «پرده هنر موسیقی» در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.

این آلبوم دوازدهمین اثر منتشر شده رسمی از سوی عیسی غفاری است. این هنرمند پیش از این آثار باکلام و بی‌کلامی چون «بازتاب» «آیه»، «در آتش مشتاقی»، «چون رقص آب»، «سرود باد»، «شب و روز» را توسط موسسات «بتهوون»، «هرمس»، «آوای باربد » منتشر کرده بود.

«هوش/مسخ»، «درآمد»، «کرشمه»، «ماهور صغیر در اصفهان»، «ضرب اصول در اصفهان»، «نیشابورک در پرده‌های اوج»، «ضربی افشاری»، «فرود با قرایی»، «شب وصل در اصفهان (براساس تصنیف شب وصل ساخته درویش خان) » و «گلستان» 10 قطعه گنجانده شده در آلبوم «آبان» هستند.این اثر توسط نشر« پرده هنر موسیقی» منتشر شده است و زکریا یوسفی به عنوان نوازنده بندیر و کوزه با عیسا غفاری (تکنواز سه‌تار و آهنگساز آلبوم) همنوازی کرده است.

آلبوم «آبان» بنا به گفته آهنگساز در ادامه منطقی آلبوم «ردیف نو» قرار می‌گیرد که شامل اجرای ایده‌هایی نو پیرامون ردیف موسیقی سنتی ایرانی توسط مولف بوده است. عیسی غفاری همان نوع نگاه را در این اثر بسط داده تا نشان دهد مسیری که در «ردیف نو» معرفی کرده کاملا عملی و قابل ادامه‌یافتن است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها