کد خبر: 334570
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۷:۲۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید:

نحوه تهیه و تعویض گذرنامه برای زائران اربعین چگونه است؟

روزهای منتهی به ایام اربعین ازدحام متقاضیان صدور گذرنامه افزایش می‌یابد و این مساله گاهی به دلیل شلوغی و اخلال در سیستم، سبب نارضایتی مراجعان می‌شود.

حجم ویدیو: 3.02M | مدت زمان ویدیو: 00:00:59 دانلود ویدیو
کد خبر: 334570
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۹ ۱۷:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ نزدیک شدن به زمان اربعین و اعزام کاروان‌هایی از سراسر ایران به عراق، اهمیت درخواست یا تعویض گذرنامه را دوباره پررنگ کرد.

هر سال روزهای منتهی به ایام اربعین ازدحام متقاضیان صدور گذرنامه افزایش می‌یابد و این مساله گاهی به دلیل شلوغی و اخلال در سیستم، سبب نارضایتی مراجعان می‌شود.

هر شهروندی که تقاضای صدور گذرنامه دارد باید تقاضای خود را به نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیکی انتظامی محل سکونت یا محل کار تحویل دهد تا سیر مراحل صدور انجام پذیرد.

دارندگان گذرنامه‌های با اعتبار کمتر از یک سال هم می‌توانند درخواست تعویض خود را به یکی از همین دفاتر پلیس (+ 10) ارائه کنند.

به گفته معاون مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی تهران، دارندگان گذرنامه با اعتبار 2 سال، ابتدا به یکی از ادارات 2گانه گذرنامه در تهران بزرگ (مرکزی و شهرری) مراجعه و با دریافت مجوز از اداره گذرنامه، درخواست خود را به دفاتر پلیس + 10 ارائه کنند.

شناسنامه، کارت ملی هوشمند، مدرک وظیفه برای آقایان بین 18 تا 50 سال، رضایتنامه محضری همسر برای زنان متاهل، رضایت محضری ولی (سرپرست) برای فرزندان زیر 18 سال، عکس رنگی جدید 6 در 4 با زمینه سفید، ارائه فیش واریزی به مبلغ یک میلیون ریال (صد هزار تومان) به حساب خزانه‌داری دولت و واریز پنج هزار تومان در قالب عوارض به حساب شهرداری، مدارک مورد نیاز برای دریافت گذرنامه است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها