ارزان‌شدن سه درصدی مسکن در پایتخت

بر اساس جدیدترین گزارش دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی قیمت خانه در تهران نسبت به ماه گذشته سه درصد ارزان شد و به میانگین قیمتی هر متر مربع 13 میلیون و 187 هزار تومان رسید.

ارزان‌شدن سه درصدی مسکن در پایتخت
کد خبر: 334697
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۷:۰۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ این گزارش که به صورت ماهیانه وضعیت بازار مسکن در تهران را به تفکیک مناطق مختلف گزارش می دهد میانگین قیمت مسکن در مردادماه را 13 میلیون و187 هزارتومان اعلام کرده است؛ این درحالی است که این رقم در تیر ماه 13 میلیون و 615 هزارتومان اعلام شده بود.

بر اساس این گزارش تعداد معاملات در مردادماه امسال 3 هزار و 368 فقره ثبت شده است؛ این رقم در تیر ماه امسال 4 هزار و898 فقره بوده است که از افت 31 درصدی معاملات مسکن خبر می دهد.

تعداد معاملات ثبت شده مسکن در مرداد ماه امسال به نسبت مرداد سال گذشته کاهش74 درصدی را نشان می‌دهد. این آمار نشانه ای از ورود مسکن به دوره رکود است.

در این گزارش قیمت گران ترین منطقه در تهران مثل ماه های گذشته به منطقه یک رسیده است که اکنون روی رقم هر مترمربع 29 میلیون و 212 هزار تومان است.قیمت هر متر مربع خانه در تیرماه در همین منطقه حدود 32 میلیون تومان بود که اگرچه رو به کاهش است اما همچنان به عنوان گران ترین منطقه شهر تهران شناخته می شود.

هم چنین بر اساس این گزارش ارزانترین منطقه در مرداد ماه، منطقه 19 شهر تهران با میانگین قیمت هر متر 5 میلیون و 806 هزار و 100 تومان است که نسبت به تیر ماه که متوسط قیمت هر متر مربع در این منطقه ، 7 میلیون و 133 هزار تومان بوده است، کاهش 18.6 درصدی دارد.

کمترین تعداد معاملات مسکن مربوط به مناطق9، 19،20،21،22،16و11 پایتخت است و روند معاملات مسکن هم چنان در مناطق شمالی شهر همچون منطقه 1 تا 8 بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است که نشان می دهد وضعیت رکود معاملات در نیمه شمالی تهران با سرعت کندتری پیش می رود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها