راه‌اندازی 802 طرح اشتغال روستایی در کشور

معاون ساماندهی و توانمند سازی صندوق کارآفرینی امید کشور با بیان اینکه اشتغال زایی در مناطق روستایی یکی از رسالت های مهم دولت تدبیر و امید است، گفت: در هفته دولت 802 واحد تولیدی با ظرفیت اشتغال سه هزار و 272 تن با حمایت های تسهیلاتی صندوق کارآفرینی امید در بخش ها و روستاهای کشور راه اندازی می شود.

راه‌اندازی 802 طرح اشتغال روستایی در کشور
کد خبر: 334701
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۴ ۱۷:۱۵:۴۵

اعتمادآنلاین| علی اصحابی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از طرح های اشتغالزایی روستایی و عشایری با حمایت های صندوق کارآفرینی امید در بخش مرکزی قم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا و صدا و سیما، اظهار داشت: سرمایه گذاری صورت گرفته برای این تعداد واحد تولیدی چهار هزار و 400 میلیارد ریال است.


وی بیان داشت: سهم قم از این تعداد اشتغال 99 تن با اعتبار54 میلیارد ریال است که شامل 37 طرح می باشد.


وی با اشاره به ظرفیت های اشتغالزایی شناسایی شده در بخش مرکزی و شهر قنوات قم با همکاری مسئولان منطقه ای، دهیاری، بخشداری و همچنین فرمانداری و استانداری افزود: این ظرفیت ها مهمترین عامل توسعه بخش مرکزی است، و امیدواریم ظرفیت های جدیدی نیز مورد شناسایی قرار گیرد.


بخش مرکزی قم با بیش از هفت هزار و 500 کیلومترمربع دارای 2 دهستان قنوات و قمرود است که جمعیتی حدود 35 هزار تن دارد.


معاون صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به اهتمام ویژه این صندوق برای تامین اعتبار لازم اشتغال روستایی در قم ابراز داشت: با توجه به ظرفیت های این بخش به لحاظ نیروی انسانی، سعی خواهیم کرد زمینه کسب و کارهای کوچک و خرد را در روستاهای منطقه فراهم کنیم.


اصحابی همچنین با تاکید بر فرهنگ سازی برای تحت پوشش قراردادن خانواده های روستایی گفت: برای ارتقای ضریب نفوذ بیمه در خانواده های روستایی و عشایری تفاهم نامه ای بین صندوق امور عشایری روستایی و صندوق کارآفرینی امید منعقد شده است.


وی یادآور شد: کسانی که از صندوق کار آفرینی بهره مند می شوند این امکان را دارند تا از طریق صندوق بیمه روستایی که حمایت های خاصی از کارفرمای تولید کنندگان محسوب می شود، تحت پوشش بیمه قرار گیرند.


وی با بیان اینکه 70 درصد حق بیمه در این صندوق توسط دولت پرداخت می شود، گفت: صندوق کارآفرینی امید در راستای افزایش امنیت تولید کشاورزان و جلوگیری از آسیب های طبیعی و غیر طبیعی تفاهم نامه ای را نیز با صندوق بیمه کشاورزی ایجاد کرده است.


معاون صندوق کارآفرینی امید کشور با اشاره به عضویت یک میلیون و 400 تن در صندوق بیمه روستایی گفت: با پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی و فرهنگ سازی انجام شده ضریب نفوذ بیمه عشایری افزایش پیدا کرد و استقبال خوبی در جامعه رخ داد و این آینده نوینی را برای روستاییان ترسیم می کند تا از مستمری و مزایای این صندوق بهره مند شوند.


چهار طرح اشتغال زایی با اعتباری بالغ بر 9 میلیارد و 700 میلیون ریال در بخش های مرکزی و سلفچگان قم به بهره برداری رسید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها