محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی:

امید به خانه‌دار شدن مردم در شهرهای بزرگ به کمتر از 10 سال می‌رسد/ اتصال صندوق پس‌انداز یکم به طرح اقدام ملی تولید مسکن

محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، گفت: با اجرای طرح‌های مسکنی، امید به خانه‌دار شدن در شهرهای بزرگ را به زیر 10 سال و در سایر شهرها به کمتر از سه سال می‌رسانیم و دغدغه مردم برای خانه‌دار شدن کاهش پیدا می‌کند.

امید به خانه‌دار شدن مردم در شهرهای بزرگ به کمتر از 10 سال می‌رسد/ اتصال صندوق پس‌انداز یکم به طرح اقدام ملی تولید مسکن
کد خبر: 334730
|
۱۳۹۸/۰۶/۰۵ ۰۸:۳۶:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد اسلامی، در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح اقدام ملی تولید مسکن که با حضور رئیس جمهوری در حال برگزاری است گفت: حضور رئیس جمهور برای رونق بخشیدن و نهضت خانه‌سازی نشانه اهمیت این موضوع است و بحث تولید مسکن از برنامه‌های مورد تاکید رهبری و ریاست جمهوری بوده است.

وی ادامه داد: از بدو ورود به وزارت راه و شهرسازی این اراده را داشتیم که تولید مسکن برای جامعه هدف را به جریان پایدار تبدیل کنیم.

وزیر راه و شهرسازی از افزایش امید به خانه‌دار شدن با اجرای این طرح‌ها اظهار داشت: با اجرای طرح‌های مسکنی، امید به خانه‌دار شدن در شهرهای بزرگ را به زیر 10 سال و در سایر شهرها به کمتر از سه سال می‌رسانیم و دغدغه مردم برای خانه‌دار شدن کاهش پیدا می‌کند.

اسلامی با تاکید بر اعتمادسازی در بین مردم و مسئولان گفت: تولید مسکن برای جامعه هدف باعث ایجاد اعتماد و اعتمادسازی در آحاد مردم می‌شود که ما به دنبال اعتمادسازی بین دولت و سازندگان مسکن و مردم و سازندگان هستیم تا خانه‌های باکیفیت و بادوام ساخته و به دست مردم برسد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه به طور قطع تولید مسکن تاثیرات خود در حوزه اشتغال را هم خواهد داشت گفت: امروز 110 هزار واحد مسکونی از 400 هزار مسکن طرح اقدام ملی کلنگ‌زنی می‌شود و سیاست ما این بوده است که این واحدها در متن شهر ساخته شود و از امکانات و تجهیزات زیربنایی برخوردار باشند. واحدهایی را به احداث می‌رسانیم که متناسب با جامعه هدف باشد.

اسلامی گفت: با کلنگ‌زنی 110 هزار واحد مسکن، تعداد واحدهای مسکونی در حال اجرا در قالب طرح اقدام ملی تولید مسکن به 167 هزار واحد می‌رسد.

اسلامی با بیان اینکه برای ساخت 110 هزار واحد 30 هزار ملیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام می‌شود گفت: این میزان ساخت و ساز 130 هزار اشتغال پایدار در حوزه ساختمان ایجاد می‌کند و متاثر از آن سایر ظرفیت‌ها در بخش مسکن به مدار می‌آید و رونق در بخش ساخت وساز ایجاد می‌شود.

اسلامی با اشاره به مذاکرات با بانک مرکزی برای افزایش سهم ارائه تسهیلات به بخش مسکن گفت: با مذاکرات و برنامه‌ریزی‌هایی که با بانک مرکزی داشتیم قرار بر این است که تسهیلات به بخش ساخت مسکن به 20 درصد افزایش پیدا کند تا ساخت و ساز مسکن از منابع لازم برخوردار شود.

وی افزود: پرداخت تسهیلات به بخش مسکن حداقل ریسک را خواهد داشت و بازدهی آن تضمین بالاتری دارد.

وی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه برای ساخت 50 هزار واحد مسکونی است که امروز 6500 واحد آ‌ن کلنگ‌زنی می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: همچنین با نیروهای مسلح برای ساخت 100 هزار واحد مسکونی هماهنگی‌هایی انجام داده‌ایم که اجرای این واحدها هم در آستانه شروع است.

وی از اتصال صندوق پس‌انداز یکم به طرح اقدام ملی تولید مسکن خبر داد و گفت: با توجه به اینکه قیمت مسکن افزایش پیدا کرده است و به دنبال این هستیم که بتوانیم توان نقدینگی مردم را افزایش دهیم. به همین منظور افرادی که در صندوق پس انداز یکم سپرده‌گذاری می‌کنند می‌توانند از واحدهای ساخته شده در طرح اقدام ملی تولید مسکن بهره‌مند شوند.

اسلامی تاکید کرد: این واحدها با فضاهای مکمل از جمله مدارس، تجهیزات زیربنایی، درمانگاه، بازارچه و ... در موعد مقرر تحویل مردم می‌شود تا مردم بتوانند در مسکن مناسب مستقر شوند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها